fot. Twitter/X
Pomnik znajduje się w Almadzie w Portugalii i jest jednym z najbardziej charakterystycznych miejsc w kraju. Można zauważyć go nawet z Lizbony. Nawiązuje do najbardziej znanego posągu Jezusa w Rio de Janeiro w Brazylii. Nie dziwi więc fakt, że tak popularne miejsce wykorzystano w najnowszej kampanii od Porsche.
Zobacz również
Natomiast wiele wątpliwości wśród internautów wzbudziła decyzja Porsche związana z kampanią powstałą z okazji 60-lecia kultowego modelu 911. Na klipie reklamowym widzimy klasyczne czerwone auto, poruszające się obok słynnego mostu 25 de Abril, z którego w całości powinniśmy zobaczyć pomnik Jezusa, a jednak go brakuje. Zamiast tego na ujęciu umieszczono zwykły betonowy cokół.
Internauci wściekli na Porsche
Marka początkowo zdecydowała się na opublikowanie filmu z usuniętym znakiem rozpoznawczym Almady. Ta decyzja spotkała się z ogromnym niezadowoleniem części fanów marki. Jeden z użytkowników napisał post, w którym zapytał Porsche, dlaczego pomnik Jezusa został usunięty z klipu.
Hey, @Porsche , why did you erase the statue of Jesus Christ from your video filmed in Lisbon? pic.twitter.com/VxcfUBrN8D — Alex B. (@maisumcarneiro) August 5, 2023
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Również w Polsce ta decyzja nie przeszła bez echa. Część internautów wypominało w komentarzach, że swój sukces Porsche osiągnęło, dzięki dostarczaniu silników do niemieckich czołgów podczas II wojny światowej.
Negatywne komentarze spowodowały, że pierwsza wersja nagrania zniknęła z kanału na YouTube. Wczoraj (6 sierpnia b.r.) pojawiła się nowa, bez edycji. Marka początkowo nie komentowała zaistniałej sytuacji, ale ostatecznie zabrała głos w sprawie.
– We wczesnej wersji filmu stworzonego w Europie pomnik Cristo Rei nie pojawia się. Naprawdę nam przykro i możemy w pełni zrozumieć ból, jaki to spowodowało. Ten film został usunięty – skomentowało Porsche.
PS Porsche pokazało odświeżone logo
Słynna marka motoryzacyjna stworzyła nowe logo z okazji 75. urodzin. Według Porsche jest „o wiele bardziej nowocześnie, a jednocześnie z zachowaniem tradycyjnego charakteru”.
PS2 Iga Świątek dołącza do grona Przyjaciół Porsche w Polsce
Porsche Polska i liderka światowego rankingu WTA ogłaszają początek kilkuletniej współpracy. To nie pierwszy kontakt tenisistki z Porsche; w 2022 i 2023 roku triumfowała w turnieju WTA 500 w Stuttgarcie, dwukrotnie zdobywając główną nagrodę – samochód tej marki.