Był taki moment w branży marketingowej, w którym wiele marek motoryzacyjnych zaczynało odświeżać swój wizerunek. Efektem było najczęściej nowe logo – potwierdzeniem są działania takich producentów jak BMW, Škoda, Citroen, czy Audi.
Teraz przyszedł czas na kultową markę Porsche, która nowym logo postanowiła uczcić 75. rocznicę powstania brandu.
Zobacz również
Jeśli spodziewacie się wizerunkowej rewolucji to musimy Was rozczarować – nowy herb marki uległ tylko małej modyfikacji w zakresie projektu. Projektanci postanowili jedynie poszerzyć górną części herbu, zwężyć dolną, zagłębić niektóre elementy i podnieść inne w celu uzyskania bardziej trójwymiarowego projektu.
Kolejnymi zmianami jest użycie kolorów, które mają „połączyć historię i przyszłość marki” i zastosowanie prostszego kroju pisma. Dużą wagę skupiono na znaku konia w centrum (maskotka miasta Stuttgart), który wygląda teraz „bardziej dynamicznie i gniewnie”. Cały znak jest bardziej nowoczesny i będzie lepiej rozpoznawalny na rynku.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Porsche zaznacza w swoich komunikacji, że prace nad projektem trwały trzy lata. Nowe logo będziemy mogli zobaczyć na Porsche Panamera z 2023 roku, który będzie pierwszym samochodem sygnowanym nowym znakiem.
PS BMW pod ostrzałem krytyki za dodanie tęczy do swojego logo na Facebooku
Trzy lata temu na BMW spadła fala krytyki tuż po tym, jak marka dodała do swojego facebookowego logotypu tęczę na znak solidarności ze społecznością LGBT+. Jakie konsekwencje spotkała marka?