BMW pod ostrzałem krytyki za dodanie tęczy do swojego logo na Facebooku

BMW pod ostrzałem krytyki za dodanie tęczy do swojego logo na Facebooku
Na BMW spadła fala krytyki tuż po tym, jak marka dodała do swojego facebookowego logotypu tęczę na znak solidarności ze społecznością LGBT+. Wiele osób wytknęło firmie fakt, że kolorowe logo pojawiło się tylko na głównym profilu brandu na Facebooku.
O autorze
1 min czytania 2020-07-01

W związku z trwającym w czerwcu br. Miesiącem Dumy wiele marek postanowiło w jakiś sposób okazać solidarność ze społecznością LGBT+ – częstym zabiegiem było dodawanie do logotypu w social mediach tęczowej flagi, na co zdecydował się m.in. popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red. Takie działanie nie spodobało się jednak niektórym użytkownikom i w komentarzach pod zdjęciem szybko rozpętała się burza. 

Teraz podobna fala krytyki spadła na markę BMW, która to również postanowiła dodać do swojego logotypu tęczę. Oprócz flagi charakterystycznej dla społeczności LGBT+, firma zamieściła też krótkie oświadczenie na ten tema – „W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w której nikt nie powinien być dyskryminowany, faworyzowany ani nękany z powodu swojego pochodzenia etnicznego, koloru skóry, narodowości, płci, religii, niepełnosprawności czy też wieku. Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi, które łączy czysta radość z jazdy. Ani w naszej firmie, ani na naszych kanałach w mediach społecznościowych nie ma miejsca na nienawiść lub brak szacunku”. 

Pod zmienionym logotypem marki szybko pojawiły się komentarze, w których internauci skrytykowali markę za publiczne okazanie solidarności ze społecznością LGBT+. Wielu osobom nie spodobał się fakt, że BMW jako firma motoryzacyjna, miesza się do kwestii politycznych i społecznych. 

Pojawiły się także komentarze, w którym użytkownicy pochwalili ruch marki, lecz zwrócili uwagę na to, że kolorowe logo znalazło się tylko na głównym profilu marki na Facebooku, a nie na przykład na tych dedykowanych rynkom w Arabii Saudyjskiej czy też Rosji, które przecież słyną ze swojej skrajnej polityki wobec osób LGBT+.  

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Krzysztof Gonciarz nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy – cały dochód z nich youtuber przekaże na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.