W związku z trwającym w czerwcu br. Miesiącem Dumy wiele marek postanowiło w jakiś sposób okazać solidarność ze społecznością LGBT+ – częstym zabiegiem było dodawanie do logotypu w social mediach tęczowej flagi, na co zdecydował się m.in. popularny wydawca i producent gier komputerowych CD Projekt Red. Takie działanie nie spodobało się jednak niektórym użytkownikom i w komentarzach pod zdjęciem szybko rozpętała się burza.
Teraz podobna fala krytyki spadła na markę BMW, która to również postanowiła dodać do swojego logotypu tęczę. Oprócz flagi charakterystycznej dla społeczności LGBT+, firma zamieściła też krótkie oświadczenie na ten tema – „W BMW żyjemy różnorodnością. Wierzymy w otwartą kulturę, w której nikt nie powinien być dyskryminowany, faworyzowany ani nękany z powodu swojego pochodzenia etnicznego, koloru skóry, narodowości, płci, religii, niepełnosprawności czy też wieku. Wszyscy jesteśmy istotami ludzkimi, które łączy czysta radość z jazdy. Ani w naszej firmie, ani na naszych kanałach w mediach społecznościowych nie ma miejsca na nienawiść lub brak szacunku”.
Zobacz również
Pod zmienionym logotypem marki szybko pojawiły się komentarze, w których internauci skrytykowali markę za publiczne okazanie solidarności ze społecznością LGBT+. Wielu osobom nie spodobał się fakt, że BMW jako firma motoryzacyjna, miesza się do kwestii politycznych i społecznych.
Pojawiły się także komentarze, w którym użytkownicy pochwalili ruch marki, lecz zwrócili uwagę na to, że kolorowe logo znalazło się tylko na głównym profilu marki na Facebooku, a nie na przykład na tych dedykowanych rynkom w Arabii Saudyjskiej czy też Rosji, które przecież słyną ze swojej skrajnej polityki wobec osób LGBT+.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z okazji tzw. „Miesiąca Dumy”, który wypada w czerwcu, marka Skittles postanowiła zrezygnować ze swojego charakterystycznego tęczowego brandingu, aby zwrócić uwagę na to, że „tylko jedna tęcza ma w tym czasie znaczenie”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Krzysztof Gonciarz nagrał film zatytułowany „Szanowny Panie Prezydencie”, w którym poruszył temat mowy nienawiści wobec społeczności LGBT+. Podczas wideo wyświetlane były reklamy z kampanii wyborczej Andrzeja Dudy – cały dochód z nich youtuber przekaże na konto organizacji Miłość Nie Wyklucza.