Identyfikacja wizualna Audi została nieznacznie zmodyfikowana, aby jak najbardziej odpowiadać designowi samych pojazdów, a także iść w parze z opracowaną w 2020 roku nową strategią marki i tożsamością korporacyjną. Co uległo zmianie?
Znaczek Audi nie jest już chromowany – cztery pierścienie są utrzymane w kolorze białym, który otacza czarna, szklana obwódka. Rozjaśnienie emblematu sprawia, że, niezależnie od koloru karoserii, znak graficzny ma bardziej spójny, elegancki wygląd premium.
Zobacz również
Klienci mają do wyboru nowe pierścienie również w ciemniejszej odsłonie. W tym wariancie biel zastąpiono ciemnoszarym kolorem, który wygląda jak czerń o wysokim połysku.
W przypadku naszego produktu, samochodu, to przede wszystkim cztery pierścienie, widoczne i właściwie nie do przeoczenia z przodu i z tyłu każdego modelu, sprawiają, że Audi to Audi. Chcemy, by nasza jakość przemawiała właśnie poprzez design i sam produkt – podkreśla Andre Georgi, który zajmuje się projektowaniem wnętrz samochodów, kierując zespołem Interface
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Z myślą o cyfryzacji, Audi postanowiło zrezygnować z trójwymiarowego znaczka na rzecz dwuwymiarowego logo. Choć geometria charakterystycznych 4 pierścieni prawie w ogóle nie uległa zmianie, dwuwymiarowy design nadaje „nowocześniejszą i bardziej graficzną formę”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dwuwymiarowe pierścienie zaistniały w Audi już w 2016 roku, niejako jako konsekwencja digitalizacji. W zasadzie po to, by zobrazować nasz historyczny znak graficzny w sposób, który pasowałby do wykorzystania przez media. Trójwymiarowość na dwuwymiarowych wyświetlaczach nie spełniłaby naszych wymagań technicznych i estetycznych. Postawiliśmy więc na wygląd 2D. Logo naszej marki jest bardzo graficzne – co jest jego zaletą, ponieważ świetnie wygląda w dwóch wymiarach – wyjaśnia Frederik Kalisch odpowiedzialny za strategię nazewnictwa i identyfikacji dla istniejącej i przyszłej gamy modelowej Audi.
Ponadto niemiecka marka postanowiła ujednolicić fonty stosowane w napisach i na pojazdach – odtąd będzie to wyłącznie czcionka znana jako „Audi Type”.
Nowe logo Audi zadebiutowało 9 listopada podczas prezentacji modelu Q8 e-tron. Audi zamierza ujednolicić 4 pierścienie na wszystkich swoich kolejnych samochodach, jak i na billboardach, w prasie czy na smartfonach.
PS
Na uproszczenie swoich znaków firmowych w ostatnim czasie zdecydowały się również inne znane marki motoryzacyjne. Odtąd w miejscu charakterystycznych trójkolorowych pasków BMW będzie dominowała czerń. Z kolei Citroen wraca do korzeni i prezentuje nowe logo, które jest reinterpretacją oryginału z 1919 roku.
fot. audi-mediacenter.pl