Coca-Cola stworzyła studio nagrań, w którym AI wygeneruje muzykę

Coca-Cola stworzyła studio nagrań, w którym AI wygeneruje muzykę
Studio AI będzie dostępne podczas festiwali muzycznych. Umożliwi nie tylko stworzenie piosenki, ale także okładki albumu czy teledysku. Wystarczy, że zainteresowani odpowiedzą na kilka pytań.
O autorze
1 min czytania 2023-07-19

fot. Courtesy of The Coca-Cola Company

Studio Coke AI ma być dostępne podczas takich wydarzeń jak Lollapalooza w Chicago czy Austin City Limits Music Festival w Teksasie. Osoby, które chciałyby wziąć udział w nagraniu piosenki, mogą to zrobić indywidualnie lub w grupie. Wystarczy, że odpowiedzą na kilka pytań związanych z tym, jak chcieliby, by brzmiała ich piosenka oraz wyglądał teledysk czy okładka albumu. 

– To wciągające doświadczenie jest doskonałym przykładem połączenia pasji pokolenia Z do muzyki, kreatywności i technologii w celu napędzania rozwoju marki wśród następnej generacji konsumentów – mówi James Robinson, dyrektor kreatywny Momentum Worldwide

Coca-Cola od dawna wykorzystuje muzykę w swoich działaniach marketingowych. Obejmują one m.in. współprace z gwiazdami muzyki (np. z Rosalią), patronaty nad wydarzeniami muzycznymi czy organizowanie własnych akcji muzycznych (np. Coke Summer Music). 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kwestią czasu było wprowadzenie sztucznej inteligencji do strategii. Po raz pierwszy marka podjęła się współpracy z twórcą ChatGPT w marcu br., kiedy uruchomiła platformę „Create Real Magic”. Coca-Cola zachęciła wówczas konsumentów do tworzenia grafik przy użyciu AI. Najlepsze z nich znalazły się na billboardach w Nowym Jorku i Londynie.  

PS Coca-Cola chce wejść na rynek alkoholi premium. Planuje przejąć markę Finlandia

Coca-Cola HBC jeszcze w tym roku chce przejąć znaną markę wódki Finlandia. Transakcja ma opiewać na 220 mln dolarów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 „Dziewczyna z perłą” podaje Coca-Colę na lotnisku w São Paulo

Butelka schłodzonej Coca-Coli… prosto z rąk „Dziewczyny z perłą”? Marka stworzyła niezwykłą aktywację na lotnisku Guarulhos w São Paulo. Billboard 3D udowadnia, że Coca-Cola wie, czym jest jest „prawdziwa magia”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się