Konsumenci chcą mieć dzisiaj jak największy wybór, a jednocześnie zależy im na wygodzie zamawiania produktów z jednego miejsca. M.in. na tym opiera się fenomen takich platform jak Zalando czy Amazon, czyli market placów, które oferują produkty różnych marek.
Sieć H&M postanowiła rozwijać się w tym samym kierunku i już od jakiegoś czasu w sklepach (online i stacjonarne) marki możemy znaleźć towary od producentów zewnętrznych.
Zobacz również
Już teraz w sklepach z rodziny H&M (H&M, Arket, Cos i & Other Stories) znajdziemy dodatkowo produkty od 70 marek zewnętrznych – m.in. adidas, New Balance, Klättermusen, Levi’s, Roxy, Steve Madden, Fila, Quicksilver czy Monki. Taka ścieżka rozwoju pozwoli szwedzkiemu detaliście na zwiększenie konkurencyjności względem typowych market place’ów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Taki krok został bardzo dobrze przyjęty przez klientów, którzy mogą teraz kupować w H&M również inne marki. Teraz musimy upewnić się, że mamy odpowiednią podstawę, aby udźwignąć nową logistykę i zapewnić rentowny wzrost – mówi Helena Helmersson, dyrektorka generalna H&M.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
H&M nowy model biznesowy rozpoczął w Niemczech, stopniowo dodając kolejne rynki. Nowa strategia ma być odpowiedzią na spadek liczby odwiedzin w sklepach marki, który zaczął się jeszcze przed pandemią i wojną w Ukrainie.
Przypominamy, że H&M ma obecnie prawie 4,4 tys. sklepów – najwięcej w Azji, Oceanii i Afryce (1116) oraz w Europie Zachodniej (1054). W Europie Wschodniej sieć odzieżowa prowadzi 481 salony.
PS Grupa H&M wprowadza inteligentne lustra w sklepach COS
Grupa H&M rozpoczęła w USA pilotażowy program, w ramach którego zaawansowane technologicznie rozwiązania zapewnią klientom sklepów COS większą wygodę zakupów.
PS 2 H&M i IKEA tworzą salon z produktami od londyńskich projektantów i twórców
Atelier100 powstało w centrum handlowym Livat Hammersmith w Londynie. W salonie znajdziemy produkty, które wpisują się trend zrównoważonego i lokalnego handlu.