Według informacji przekazanych przez Bloomberg, Nestlé wycofuje się z kompensacji emisji dwutlenku węgla w celu osiągnięcia zerowej emisji netto. Na taki krok zdecydowały się wcześniej linie lotnicze EasyJet czy Kering (właściciel Gucci). Marki uważają, że takie zobowiązania nie są do końca prawdziwe, ponieważ firmy nadal emitują dwutlenek węgla, ale starają się to kompensować, np. poprzez sadzenie lasów.
Nestlé potwierdziło jednak, że chce inwestować w ograniczanie emisji gazów cieplarnianych i wyznaczyło cel zerowej emisji netto do 2050 roku.
Zobacz również
– Odchodzimy od inwestowania w kompensację emisji dwutlenku węgla dla naszych marek, aby inwestować w programy i praktyki, które pomagają zredukować emisje gazów cieplarnianych w naszym własnym łańcuchu dostaw i operacjach – powiedział rzecznik Nestlé.
Oskarżenia o greenwashing
Firmy coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd w związku z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla, dlatego organizacje ekologiczne oraz sądy przyglądają się czujnie ich działaniom.
Nestlé zostało oskarżone przez francuskie stowarzyszenie konsumentów za stwierdzenie, że Nespresso jest neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. O greenwashing pozwano także Shell, który w swoich reklamach komunikował, że firma prowadzi działalność opartą na energii niskoemisyjnej.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty
Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, że produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS 2 E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)
Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.