Nestlé rezygnuje z neutralności emisyjnej swoich marek

Nestlé rezygnuje z neutralności emisyjnej swoich marek
Nestlé obiecywało, że marki KitKat oraz Perrier będą neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. Producent żywności zrezygnował jednak z tego pomysłu, dodając, że taka praktyka może być myląca dla konsumentów.
O autorze
1 min czytania 2023-06-30

Według informacji przekazanych przez Bloomberg, Nestlé wycofuje się z kompensacji emisji dwutlenku węgla w celu osiągnięcia zerowej emisji netto. Na taki krok zdecydowały się wcześniej linie lotnicze EasyJet czy Kering (właściciel Gucci). Marki uważają, że takie zobowiązania nie są do końca prawdziwe, ponieważ firmy nadal emitują dwutlenek węgla, ale starają się to kompensować, np. poprzez sadzenie lasów.

Nestlé potwierdziło jednak, że chce inwestować w ograniczanie emisji gazów cieplarnianych i wyznaczyło cel zerowej emisji netto do 2050 roku.

– Odchodzimy od inwestowania w kompensację emisji dwutlenku węgla dla naszych marek, aby inwestować w programy i praktyki, które pomagają zredukować emisje gazów cieplarnianych w naszym własnym łańcuchu dostaw i operacjach – powiedział rzecznik Nestlé. 

Oskarżenia o greenwashing

Firmy coraz częściej wprowadzają konsumentów w błąd w związku z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla, dlatego organizacje ekologiczne oraz sądy przyglądają się czujnie ich działaniom. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nestlé zostało oskarżone przez francuskie stowarzyszenie konsumentów za stwierdzenie, że Nespresso jest neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. O greenwashing pozwano także Shell, który w swoich reklamach komunikował, że firma prowadzi działalność opartą na energii niskoemisyjnej.

PS Patagonia jednak nie taka ekologiczna? Śledztwo dziennikarskie ujawnia smutne fakty

Reporterzy serwisu śledczego „Follow the Money” udowodnili, że produkty Patagonii powstają w tych samych fabrykach, co ubrania od marek wpisujących się w nurt fast fashion. Czy to na dobre pogrzebie pozytywny wizerunek Patagonii?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 2 E-commerce na zielono – praktyczne wskazówki dla Twojego biznesu (nagranie z webinaru)

Wraz z rosnącą popularnością handlu internetowego, konsumenci stają się coraz bardziej wymagający w kwestii ekologii. Jak odpowiedzieć na ich potrzeby i zazielenić e-commerce? O tym rozmawialiśmy podczas naszego webinaru z Martą Michałowską, Head of Marketing w Linker Cloud.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się