Po co mi ta chmura – czyli jak sprawić, by rozwój biznesu wystrzelił w kosmos
Polska jest wciąż w ogonie Europy, jeśli chodzi o adopcję rozwiązań chmurowych. Na szczęście to się powoli zmienia, co napędzają m.in. duże inwestycje gigantów technologicznych nad Wisłą, m. in. takich jak Google. Problem jednak w tym, że rodzime firmy wciąż nie do końca wiedzą i rozumieją, jakie korzyści może im przynieść inwestycja w chmurę. Istnieją wręcz całe branże, które są bardzo oporne we wdrażaniu nowych technologii. Jakie to branże i jak przełamywać te bariery? O tym rozmawiamy z Marcinem Dzienniakiem, CTO i wiceprezesem OChK.
Rozszerzona rzeczywistość na piłkarskim boisku. ReSpo.Vision zmienia obraz sportu
Co można osiągnąć, instalując kamery wspierane sztuczną inteligencją i analityką danych na piłkarskim boisku? Football Managera w rzeczywistości – właśnie taką wizję sportu sprzedaje ReSpo.Vision. Polska firma ma wśród swoich klientów m.in. takie kluby, jak PSG, Chelsea czy Liverpool. Dzięki ich rozwiązaniu trenerzy uzyskują dostęp do danych, o których do tej pory im się nawet nie śniło!
Zobacz również
Układanie klocków czy robienie biznesu? Z chmurą jest dziś łatwiej niż kiedykolwiek
Czy firmy jeszcze dzisiaj kupują serwery? Jak założyć internetowy biznes i się nie spocić? Czy chmura jest droga? Jakub Ochnio i Jakub Kułak – dwaj specjaliści od cloud computingu z OChK – odpowiadają na te i wiele innych pytań związanych z prowadzeniem nowoczesnego biznesu. Okazuje się bowiem, że nie było dotąd lepszego momentu na realizację swoich digitalowych pomysłów. Dostęp do chmury, elastyczne systemy rozliczania (FinOps) i ogrom narzędzi sprawiają, że budowanie internetowego biznesu zaczyna trochę przypominać układanie klocków.
Analytics to za mało. Czego potrzeba, żeby osiągać sukcesy w e-commerce?
Rynek e-commerce rośnie w szalonym tempie. Choć dziś nie są to już tak imponujące wzrosty jak jeszcze kilka lat temu, ciągle można mówić o ich dużej dynamice i idących za tym zmianach. To wszystko sprawia, że, chcąc działać w e-commerce w Polsce, firmy muszą pozyskiwać nowe kompetencje i wchodzić w nieznane im dotąd obszary technologii. Robert Stolarczyk, CEO Feed Octopus, mówi wprost – “Dane są dziś królem”. Im więcej wiemy na temat trendów sprzedażowych, preferencji naszych klientów i ogólnie o tym, co dzieje się na stronie sklepu, tym łatwiej będzie nam prowadzić skuteczne działania sprzedażowe oraz marketingowe.
Czy dogoniliśmy już Europę? Jak zmieniają się polskie startupy?
W jakich branżach królują polskie startupy? Co musi się zmienić, żebyśmy przegonili zagranicznych konkurentów? O tym, co się zmienia na rodzimym rynku i z jakimi problemami borykają się młodzi przedsiębiorcy i przedsiębiorczynie, rozmawiamy z Justyną Hojnacką oraz Krzysztofem Zalasą z Google Cloud.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O Smartcast
Smartcast to Twoje źródło informacji o postępie technologicznym. Rozmawiamy z ekspertami, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniami związanymi z nowymi technologiami. Gościmy inżynierów, naukowców, startupowców i przedstawicieli dużych firm technologicznych. Z nami zrozumiesz dynamicznie zmieniający się świat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Projekt tworzą Marcin Małecki, Tomasz Popielarczyk oraz Tomasz Niewiński. W podcastach chcemy poruszać tematy związane z technologiami, startupami i marketingiem. Dzięki synergii naszych kompetencji i zainteresowań możemy tworzyć unikalne i interesujące treści dla słuchaczy (i czytelników). Patronat nad naszym projektem sprawują 3 serwisy: AntyWeb, NowyMarketing i MamStartup
Dowiedz się więcej na:
Smartcast – https://smartcast.pl
OChK – https://ochk.cloud/pl
Let’s get (c)loud – https://ochk.cloud/pl/lets-get-cloud