Kompania Piwowarska – właściciel takich marek jak LECH czy Tyskie – chciała pokazać swoim pełnoletnim konsumentom, jak wiele jest okazji, do których pasują piwa bezalkoholowe. W kampanii pod hasłem „0.0 Przeciwwskazań” wykorzystano ekrany digital out of home, aby zwrócić uwagę konsumentów na liczne okazje, do których pasuje piwo bezalkoholowe.
Spoty zostały kontekstowo dopasowane do lokalizacji ekranów, naturalnie nawiązując do sytuacji odbiorców w pobliżu nośnika. Na przykład, na ekranach w pobliżu biurowców i dróg wylotowych, przekaz skupiał się na podróży z pracy do domu. Natomiast na ekranach przy centrach handlowych, reklama stawiała pytanie „Po udanych zakupach?”. Odpowiedź mogła być tylko jedna – „0.0 Przeciwwskazań”.
Zobacz również
– Kampania „0.0 Przeciwwskazań” to innowacyjne podejście do segmentu piw bezalkoholowych. Chcieliśmy przede wszystkim przełamać bariery związane z konsumpcją tam, gdzie konsumenci mogą mieć wątpliwości czy picie piw bezalkoholowych jest w ok – wyjaśnia Anna Bielecka-Bochenko, integrated communication manager w Kompanii Piwowarskiej. – Ponieważ kampania oparta była o niestandardową strategię, naturalnym krokiem było poszukiwanie także niestandardowych rozwiązań kreatywnych, takich jak spot 3D w samym centrum Warszawy – dodaje.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Anamorficzne animacje 3D DOOH to nowoczesna forma reklamy, która wyróżnia się nie tylko wysoką jakością wizualną, ale także dużą zdolnością angażowania widza. Wykorzystując ten efekt, reklama staje się prawdziwym widowiskiem dla przechodniów w okolicy ekranu. Butelka bezalkoholowego piwa lewitując między ekranami, niemal wychyla się z nośnika – wprost w kierunku widza. Sprawia wrażenie, że wysuwa się poza jego krawędzie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W kampanii promujemy wiele różnych okazji dopasowanych kontekstowo do miejsca i sytuacji, w których są konsumenci, stąd naturalnym wyborem było wykorzystanie spotu 3D przy jednym z najbardziej trafficowych miejsc do komunikacji skupionej na przemieszczaniu się pod hasłem: „Czy się stoi, czy się jedzie? 0.0 przeciwwskazań” – mówi Anna Bielecka-Bochenko. – W portfolio KP to marka Tyskie 0.0 stawia na okazję dla kierowców, dlatego to właśnie ona jest idealnie dopasowana do miejsca, kontekstu i wybranego hasła. Za pomysł kreatywny, jak najlepiej wykorzystać efekt 3D na tym konkretnym nośniku odpowiadała agencja PZL i trochę nieskromnie dodam, że to jeden z tych, które najkorzystniej i najefektowniej wykorzystały ten nośnik.
– Digital Out of Home to medium, które pozwala zbudować zasięg kampanii, ale także wyróżnić markę. W Screen Network wykorzystujemy technologię, aby pomagać naszym klientom, lepiej docierać do konsumentów – opowiada Damian Rezner, dyrektor operacyjny Screen Network. – Anamorficzne animacje 3D na ekranach LED cieszą się ogromnym zainteresowaniem na całym świecie. Narożny ekran przy hotelu Marriott w Warszawie to jedyny w Polsce nośnik, który pozwala na osiągnięcie takiego efektu – dodaje.
Za realizację kampanii odpowiada Polsat Media i Screen Network. Za kreację odpowiada agencja PZL, za obsługę mediową – Zenith Media. Trójwymiarową animację przygotowało studio Televisor.