Ten rok zapowiada się na przełomowy dla marketerów – przed nami pierwszy sezon świąteczny w towarzystwie sztucznej inteligencji, która wkrótce zajmie centralne miejsce w branży reklamowej. Już teraz liczba narzędzi opartych o uczenie się maszynowe przyprawia o zawrót głowy. Które wybrać? Chętnie podzielę się kilkoma wskazówkami i opowiem o wybranych narzędziach, które ułatwią pracę i podniosą efektywność reklamodawców w okresie świąt i nie tylko. To rozwiązania zarówno dla małych i dużych – agencji, firm i organizacji trzeciego sektora o dowolnym budżecie.
To ten czas w roku…na narzędzia do automatyzacji oparte na AI
Wszystkie nasze produkty napędzane AI zebraliśmy w portfolio pod nazwą Meta Advantage. Jakie niosą korzyści? Pozwalają na zautomatyzowanie kluczowych elementów kampanii reklamowej związanych z wyborem grupy celowej, umiejscowień reklam, modyfikacją kreacji i wykorzystaniem budżetu.
Zobacz również
Praktycznie wszyscy nasi reklamodawcy już korzystają przynajmniej z jednego narzędzia Meta Advantage, aby zwiększać efektywność świątecznych kampanii. Są też marki takie jak Komputronik, które przekonały się, że najwyższą skuteczność działań dają Kampanie Zakupowe Advantage+. To pakiet, który automatyzuje wszystkie wyżej wymienione procesy.
Doprecyzujmy, co oznacza „automatyzacja kluczowych elementów”.
Wybór grupy celowej to fundamentalna decyzja o daleko idących skutkach – zły wybór może słono kosztować. Ryzyko wydatnie zmniejsza niedawno uruchomiona funkcja Grupa Odbiorców Advantage+, która optymalizuje dotarcie do osób o najwyższym prawdopodobieństwie konwersji. Firmy korzystające z Grupy Odbiorców Advantage+ odnotowały 28% spadek średniej ceny za klik (CPC), pozyskanie leadu lub przejścia na stronę.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Wiele zależy od kreacji. Ulepszenia Standardowe to nazwa funkcji, która pozwala wprowadzać drobne modyfikacje reklam ze zdjęciami i video, tak aby je dostosować do preferencji pojedynczych odbiorców. Zmiany polegają na zmianie kadrowania, intensywności kolorów, pozycji poszczególnych tekstów, a więc nie są fundamentalne, ale w skali całej kampanii, przekładają się na niebagatelną poprawę efektywności. Szeroko zakrojone badanie wykazało, że reklamy wykorzystujące Ulepszenia Standardowe w ramach kampanii Advantage+ przyniosły o 14% więcej konwersji w przeliczeniu na wydanego dolara.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwijanie nowych strategii kreatywnych ze sztuczną inteligencją
Coraz częściej obserwujemy, że reklamodawcy realizują Kampanie Zakupowe Advantage+, aby lepiej zrozumieć, jakie kreacje reklamowe są najskuteczniejsze oraz jakie grupy odbiorców na nie reagują. To pokazuje, że zmienia się sposób, w jaki należy myśleć o strategii komunikacji. Model kampanii opartej na pojedynczym wglądzie (po polsku insight) odchodzi w przeszłość. Aby dać sztucznej inteligencji pole do manewru, reklamy muszą odwoływać się do różnych barier i motywacji. Targetowanie jest funkcją kreacji. „Dzięki takiemu podejściu marketing staje się inteligentniejszy„, przyznał niedawno analityk Forrester Jay Pattisal.
Nowy AI Holiday Hub dla małych i średnich przedsiębiorstw
Co z mniejszymi reklamodawcami? Aby pomóc większej liczbie małych i średnich firm w pełni wykorzystać nasze narzędzia napędzane AI, uruchamiamy nowy świąteczny hub oraz publikujemy przewodnik zawierający najlepsze praktyki i wskazówki pozwalające na zmaksymalizowanie skuteczności reklam w tym kluczowym okresie sprzedaży. Niezależnie od tego, czy jesteś marką e-commerce, czy przedsiębiorcą świadczącym profesjonalne usługi, znajdziesz tam serię przydatnych materiałów, dzięki którym z łatwością zaplanujesz swoją kampanię reklamową. Serdecznie zachęcam do odwiedzenia Holiday Hub, gdzie wraz ze zbliżaniem się okresu świątecznego będziemy dalej dzielić się najlepszymi wskazówkami i nowymi narzędziami dla reklamodawców. Wszystko po to, aby pozwolić przedsiębiorcom dobrze się przygotować i osiągnąć swoje cele sprzedażowe na ten sezon.
PS Meta udostępnia markom narzędzia AI wspomagające tworzenie reklam
Meta wesprze marki. Po kilkumiesięcznych testach, które zakończyły się sukcesem, firma udostępnia narzędzia AI służące generowaniu reklam. Sztuczna inteligencja pomoże m.in. stworzyć wizualizację różnych formatów reklamowych czy pozwoli zmienić tło na grafikach produktowych.
PS2 Meta zaprezentowała nowe funkcje, które udostępni w mediach społecznościowych
Podczas konferencji Connect 2023, Meta ogłosiła wiele nowych funkcji, w których wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. Jest to m.in. asystent AI, nowe filtry na Instagramie czy nowe naklejki AI dostępne w komunikatorach.