fot. screen Meta
W ciągu ostatnich kilku miesięcy Meta, wraz z kilkoma markami, testowała możliwości sztucznej inteligencji w procesie generowania reklam. 4 października br. firma ogłosiła, że testy przebiegły pozytywnie. Partnerzy, którzy brali współpracowali przy eksperymencie, jednoznacznie odpowiedzieli, że narzędzia pomogły im przede wszystkim zaoszczędzić czas oraz zmaksymalizować skuteczność kampanii reklamowych. W związku z tym, zdecydowano się na oficjalne udostępnienie narzędzi AI.
Zobacz również
Na grafikach udostępnionych przez Meta można zobaczyć, że marki będą mogły skorzystać, np. z sugestii podpisów pod postami, generatora tła czy wizualizacji do różnych formatów reklam.
– Według ankiety przeprowadzonej wśród reklamodawców, którzy wzięli udział we wczesnych testach, połowa z nich szacuje, że generatywna sztuczna inteligencja pozwoli im zaoszczędzić pięć lub więcej godzin tygodniowo – co odpowiada jednemu miesiącowi w roku – zauważając, że będą mogli tworzyć wiele odmian zasobów za pomocą kliknięcia przycisku, redukując czas spędzany przez zespoły kreatywne i medialne na czasochłonnych zadaniach edycyjnych i umożliwiając bardziej strategiczną pracę – komentuje Meta.
Ponadto, Meta poinformowała, że pracuje także nad narzędziem służącym do przesyłania wiadomości biznesowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Firmy wkrótce będą mogły wykorzystywać sztuczną inteligencję do przesyłania wiadomości biznesowych w komunikatorach Messenger i WhatsApp, aby nawiązywać kontakt z klientami – pomagając w handlu, zaangażowaniu i wsparciu, odblokowując natychmiastowe odpowiedzi konwersacyjne. Testujemy na małej liczbie firm w wersji alfa i planujemy rozszerzyć tę funkcję w przyszłym roku – dodaje Meta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Meta zaprezentowała nowe funkcje, które udostępni w mediach społecznościowych
Podczas konferencji Connect 2023, Meta ogłosiła wiele nowych funkcji, w których wykorzystana zostanie sztuczna inteligencja. Jest to m.in. asystent AI, nowe filtry na Instagramie czy nowe naklejki AI dostępne w komunikatorach.
PS2 Aplikacje bez reklam? Facebook i Instagram mogą być płatne
„The New York Times” podał informację o tym, że Meta rozważa wprowadzenie płatnej wersji Facebooka oraz Instagrama. Użytkownicy, którzy zdecydowaliby się na subskrypcję, mieliby możliwość wyłączenia reklam dostępnych w aplikacjach.