Twórca serwisu społecznościowego Facebook, Mark Zuckerberg, od zawsze przekonywał o tym, że korzystanie z platformy będzie darmowe. Sytuacja zaczęła się komplikować, w momencie kiedy modyfikacji zaczynają podlegać przepisy unijne. Chodzi o potencjalne ograniczenie pozyskiwania informacji o użytkownikach w celu targetowania reklam. Nowy unijny akt ma niebawem wejść w życie i umożliwić internautom kontrolowanie tego, komu udostępniają historię swojej aktywności.
Jak podaje „The New York Times”, podobno Meta rozważa wprowadzenie płatnej wersji Facebooka oraz Instagrama. W zamian za dokonywanie opłat, użytkownicy w Unii Europejskiej mieliby możliwość unikania reklam i wykorzystywania ich danych osobowych.
Zobacz również
– „Ci, którzy płacą za subskrypcje na Facebooku i Instagramie, nie zobaczą reklam w aplikacjach” – twierdzą osoby, które wypowiadają się pod warunkiem zachowania anonimowości, ponieważ plany są poufne. Może to pomóc Meta odeprzeć obawy dotyczące prywatności i inną kontrolę ze strony unijnych organów regulacyjnych, dając użytkownikom alternatywę dla usług firmy opartych na reklamach, które opierają się na analizie danych ludzi, twierdzą osoby – podaje NYT.
Poza wprowadzeniem subskrypcji na aplikacje Facebook i Instagram, dzięki którym istniałaby możliwość wyłączenia reklam, niezmiennie byłyby dostępne ich darmowe wersje (z reklamami). Spekuluje się, że koszt subskrypcji powinien wynosić przynajmniej 6 dolarów miesięcznie.
Dodajmy, że Meta dotychczas już raz straciła ogromne przychody z reklam w wyniku aktualizacji Apple (iOS 14), która umożliwiała opcję śledzenia w dowolnej aplikacji.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS Optymalizacja kampanii reklamowej na Facebooku – jak zwiększyć jej efektywność?
Optymalizacja kampanii reklamowych wydaje się mieć teraz większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej, niezależnie od systemu reklamowego. Meta Ads, będąc jednym z dominujących graczy na rynku, wciąż rozwija system oraz jego możliwości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Instagram ponownie idzie w ślady TikToka. Testuje dłuższe klipy Reels
Jak poinformował Alessandro Paluzzi, Instagram może wkrótce wprowadzić możliwość przesyłania dłuższych filmów w formacie Reels. Mają to być opcje 3-minutowe oraz 10-minutowe.