Teraz marka, skupiająca wokół siebie głównie młodych ludzi, zachęca do międzypokoleniowego dialogu z seniorami. Inicjatywa otwarcia się młodego pokolenia na potrzeby osób starszych wyszła wprost od społeczności Vikingów. Realna pomoc i prawdziwy dialog był możliwy dzięki współpracy operatora ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich, organizacją pomagającą samotnym seniorom. W trwającej od dziś kampanii społecznej głos ma… każdy! Jak to możliwe?
„Masz wiadomość od seniora”
Taki komunikat pojawił się na cyfrowych nośnikach reklamowych na wybranych przystankach komunikacji miejskiej we Wrocławiu i w Warszawie. A wszystko w konwencji przypominającej wiadomość SMS.
Zobacz również
Dalej czytamy: „Czyńcie sobie drobne niespodzianki w związku. To buduje relacje i pozostawia miłe wspomnienia”. To wiadomość od 83-letniej Krystyny. Na innym przystanku pojawił się przekaz od 95-letniej Jadwigi, która doradza młodym: „Żyj dla siebie, nie dla innych!”.
O co w tym wszystkim chodzi?
Na te i pozostałe „SMS-y” podopiecznych Stowarzyszenia mbU można… odpowiedzieć! Zachęca do tego hasło przy kodzie QR, który odsyła do vikingowej strony internetowej www.szalupyratunkowe.pl/senior. Można na niej dodatkowo posłuchać wypowiedzi seniorów, a także napisać dobre słowo, np. pozdrowić ich albo podziękować za pozytywny przekaz.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Wszystkie opublikowane wiadomości Vikingowie z Mobile Vikings przekażą osobiście podopiecznym Stowarzyszenia mali bracia Ubogich. W ten sposób wirtualny operator komórkowy chce budować prawdziwy dialog międzypokoleniowy i pokazać rogi samotności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Mam nadzieję, że dzięki interaktywnemu charakterowi kampania dotrze do wielu ludzi i otworzy serca na potrzeby samotnych seniorów. Takich ludzi jest sporo! Bycie społecznościowym operatorem to nie kwestia PR-u, ale realnych działań wpływających na połączenia między ludźmi, w tym te pokoleniowe – komentuje Karolina Marciniak z Mobile Vikings, koordynatorka projektu.
Z tegorocznych badań mbU, partnera akcji, wynika, że aż 59% Polaków w wieku powyżej 80 lat odczuwa potrzebę rozmowy o tym, jak się czuje. Może to sąsiadka spod szóstki, której krótka pogawędka zrobiłaby dzień? Bo właśnie do nawiązywania głębszych relacji inspirują Vikingowie. Operator zadbał również o starszych użytkowników. Na stronie akcji można dowiedzieć się, jak zdobyć prosty do zapamiętania numer telefonu i otrzymać specjalny kod rabatowy.
Rejs z pomocą dla seniorów
Kampania „Masz wiadomość od seniora” to kolejny przykład współpracy Mobile Vikings ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich. W ramach 10. edycji „Szalup Ratunkowych” – charytatywnej akcji operatora – użytkownicy przekazali 40 000 GB na wsparcie samotnych seniorów, podopiecznych Stowarzyszenia. Vikingowie z Mobile Vikings zamienili gigabajty na 20 000 złotych i przeznaczyli je na wsparcie Programu „Obecność”.
Jak zapowiada operator – kruki… ćwierkają, że to nie koniec tego typu akcji z dobrym przekazem, łączącym ludzi. Zachęca on też do śledzenia vikingowych mediów społecznościowych. Bo każdy Viking ma wielkie serducho, a na pokładzie Mobile Vikings jest już ich ponad 120 000. Taka społeczność i zaufani partnerzy inspirują do dzielenia się dobrem.
Więcej informacji: www.szalupyratunkowe.pl/senior
PS Dojrzały odbiorca, czyli srebrne pokolenie w Internecie
Pokolenie silver, czyli osoby w wieku 50-55+, stanowi dużą grupę internautów, która szczególnie w czasie pandemii przekonała się do obecności w social mediach i zakupów online. Coraz więcej marek kieruje swoje komunikaty właśnie do nich, dlatego warto zastanowić się, czym charakteryryzują się silverzy i jak wiele z ich cech nie powiela się ze stereotypowymi zachowaniami starszych ludzi.
PS2 Seniorzy będą więcej kupować online i mobile. Nowy raport „Seniorzy w świecie cyfrowym” Fundacji Kobiety e-biznesu
Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus, dowiemy się z najnowszego raportu „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, która działa na rzecz wykluczenia cyfrowego oraz rozwoju e-commerce.