Kanał Sportowy zablokowany przez YouTube

Kanał Sportowy zablokowany przez YouTube
Niewybredne żarty i odejście Krzysztofa Stanowskiego z Kanału Sportowego zbiegły się w czasie z rezygnacją z udziału w projekcie kilku istotnych reklamodawców. Jakby tego było mało, to właśnie okazało się, że sam YouTube zablokował profil Kanału Sportowego.
O autorze
1 min czytania 2023-10-23

fot. Facebook 

Pożegnanie się Krzysztofa Stanowskiego z projektem zbiegło się w czasie, gdy ważni reklamodawcy zdecydowali się na zerwanie współpracy z kanałem. Powodem okazały się paskudne żarty dotyczące głośnej afery Pandora Gate i wykorzystywania nieletnich przez znanych youtuberów. Swoje oburzenie wyrazili również internauci, którzy zaczęli masowo zgłaszać do administratorów YouTube nieodpowiednie treści pojawiające się w programie KS Poranek. Działania te przełożyły się na tygodniową blokadę, która obowiązuje od 19 do 25 października br. włącznie. 

Jednak, co ciekawe, 19 października br., czyli pierwszego dnia obowiązującej blokady, nowy odcinek Poranka pojawił się na platformie. Wyjątkowo opublikowano go na Kanale Sportowym Extra, gdzie do tej pory pojawiały się wyłącznie materiały zakulisowe, wycinki programów i dodatkowe treści. Najpewniej, do czasu zdjęcia blokady z kanału-matki, wszystkie treści będą trafiły właśnie tutaj. 

Większość internautów zwraca jednak uwagę na podwójne standardy YouTube’a i przekonuje, że w innych przypadkach (np. Nitrozyniaka), omijanie blokady poprzez drugi kanał niosło za sobą konsekwencje dożywotniego bana. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inni za to przekonują, że Kanał Sportowy nie otrzymał blokady, a jedynie dwa ostrzeżenia związane z treścią wytycznych dla społeczności. Nie oznacza to jednak, że nie można wtedy zakładać czy korzystać z innych kont i pojawiać się gdzie indziej. Możliwe, że po 25 października br. treści powrócą na główny kanał. 

Kanał Sportowy, który już wyciął feralne żarty na temat pedofilii z dwóch odcinków KS Poranka, liczy sobie 1,1 miliona subskrybentów oraz 660 milionów odtworzeń pod zamieszczonymi na YouTube 4,2 tysiącami filmów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Lipton zrywa współpracę z Kanałem Sportowym. Jest nowe oświadczenie

Marka znana z produkcji herbaty przekazała w niedzielę informację, że nie będzie już współpracowała z Kanałem Sportowym.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2 Prokuratura nie podejmie się sprawy związanej z zarzutami wobec Kanału Sportowego

W kwietniu br. Jan Śpiewak poinformował, że złoży zawiadomienie do prokuratury w sprawie współpracy Kanału Sportowego z marką Tyskie. Prokuratura jednak nie podejmie się rozpoczęcia sprawy, a Jan Śpiewak chce zwrócić się do Ministerstwa Sprawiedliwości.