Amazon wykorzysta AI do tworzenia reklam

Amazon wykorzysta AI do tworzenia reklam
Popularny gigant zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia atrakcyjnych reklam. Mają one przyciągnąć jak najwięcej kupujących oraz reklamodawców. Marka będzie wykorzystywać dane od ponad 160 milionów abonentów Prime, celem szybkiego tworzenia promocji.
O autorze
2 min czytania 2023-11-02

fot. wikimedia.org

Dzięki sztucznej inteligencji można swobodnie tworzyć treści filmowe, graficzne, tekstowe, a nawet dźwiękowe. Proces ten odbywa się na podstawie danych, które udostępniają użytkownicy sieci. Amazon, będąc świadom możliwości, jakie daje AI, chce wykorzystać nowoczesne narzędzie, celem dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów.

Ma to być lepsza alternatywa w stosunku do standardowych ofert szybkiej wysyłki oraz rabatów tradycyjnych, których udziela się w okazjach, takich jak Cyber Monday czy Black Friday.

– Tworzenie atrakcyjnych i zróżnicowanych materiałów reklamowych może zwiększyć koszty i często wymaga wprowadzenia dodatkowej wiedzy specjalistycznej do procesu reklamowego. W Amazon Ads zawsze myślimy o tym, jak możemy zmniejszyć tarcia dla naszych reklamodawców, zapewnić im narzędzia, które zapewniają większy wpływ przy jednoczesnej minimalizacji wysiłku, a ostatecznie zapewnić naszym klientom lepsze wrażenia reklamowe – powiedziała Colleen Aubrey, starszy wiceprezes ds. produktów i technologii Amazon Ads.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe reklamy Amazona

Amazon zacznie wypuszczać reklamy wygenerowane przez AI, w formie obrazów w wersji beta. To rozwiązanie ułatwia tworzenie treści związanych ze stylem życia. Dzięki temu, gigant ma szansę na zwiększenie skuteczności własnych kampanii. Jest to opłacalna inwestycja, tym bardziej, że generowanie obrazu przez AI zwalnia firmy z konieczności zatrudniania specjalistów IT.

Lepsze zdjęcia produktów mają przełożyć się na większą konwersję ofert ze strony  zewnętrznych sprzedawców. AI będzie generowało obrazy tła dla towarów, na podstawie szczegółów danego produktu. Co więcej, z narzędzia Amazona dobrze skorzysta wielu przedsiębiorców, którzy wcześniej nie mogli kupić odpowiedniej technologii.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inną zaletą sztucznej inteligencji jest to, że pomaga też wybierać reklamodawcom te reklamy, które mają ogromną liczbę wyświetleń.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwsze kroki Amazona z AI

To nie pierwszy raz, kiedy gigant korzysta z sztucznej inteligencji. Na początku 2023 roku, marka wprowadziła rozwiązanie, które umożliwia klientom generowanie recenzji różnych produktów. Użytkownik chcący zdać się na czyjąś opinię, musi zaznaczyć kilka pól w formularzu zwrotnym zamówienia, a wtedy otrzyma wygenerowany tekst.

Niedawno, Amazon wprowadził także narzędzie, umożliwiające sprzedawcom automatyczne generowanie tekstów opisów produktów.

PS Amazon na tropie nierzetelnych recenzji. Platforma chce walczyć z oszustami internetowymi

Amazon stanie na czele międzysektorowej koalicji stworzonej do walki z fałszywymi recenzjami produktów kupowanych online. Zadaniem członków koalicji będzie ochrona klientów w różnych częściach świata przed oszustwami, a przede wszystkim zapewnienie im dostępu do wiarygodnych recenzji. 

PS2 Startuje cross-border.pl – przewodnik dla przedsiębiorców pilotowany przez KIG i Amazon

Wystartował cross-border.pl, czyli pierwszy w Polsce e-przewodnik dla przedsiębiorców, którzy chcą rozpocząć lub zwiększyć skalę sprzedaży zagranicznej w kanałach online. Projekt – pilotowany przez Krajową Izbę Gospodarczą i Amazon – ma ułatwić MŚP decyzję o wyborze destynacji ekspansji międzynarodowej i zachęcić do przekraczania granic z wykorzystaniem możliwości, jakie niesie e-commerce.