Doritos stworzył funkcję AI niwelującą odgłos chrupania

Doritos stworzył funkcję AI niwelującą odgłos chrupania
Sztuczna inteligencja okazuje się pomocna dla firm i przedsiębiorstw w wielu kwestiach. Generuje obrazy reklamowe, teksty, pliki dźwiękowe, jednak jak się okazuje, to nie wszystkie jej możliwości.
O autorze
2 min czytania 2023-11-02

fot. unsplash

AI nie tylko stworzy za nas zdjęcie czy treść na stronę internetową, ale również wyeliminuje odgłos chrupania chipsów.

Doritos, z myślą o graczach, opracował nowe rozwiązanie, bazujące na sztucznej inteligencji. Niejedni miłośnicy gier, podczas rozgrywki i interakcji z innymi użytkownikami, lubią zajadać się chipsami znanej marki. Chrupanie tych i podobnych przekąsek nie jest przyjemnym odgłosem, a wysyłanie go przez fale radiowe powoduje dyskomfort innych graczy.

Młodzi ludzie często grają w gry drużynowe, co zazwyczaj wiąże się z zakładaniem słuchawek z mikrofonem. Gracze komunikują się między sobą, chcąc wspólnie osiągnąć jak najlepszy wynik podczas rozgrywki lub przejść pewien etap. Problem pojawia się wtedy, kiedy zamiast komunikatów słychać chrupanie, uniemożliwiające skupienie się na grze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W odpowiedzi na ten problem, Doritos opracował model AI przy wykorzystaniu pięciu różnych dźwięków chrupania. Dzięki temu nieprzyjemny odgłos będzie skutecznie eliminowany ze strumienia audio. 

– Odwdzięczamy się graczom, aby mogli cieszyć się miłością do Doritos bez wkurzania swojej drużyny, co jest niezwykle ważne – powiedział Matt Watson, Dyrektor Kreatywny europejskiego oddziału Sips & Bites.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przekąski, takie jak Doritos, są powiązane z grami, dlatego, że młodzi ludzie najczęściej zajadają się nimi w chwili przyjemności. Wirtualne rozgrywki to jedna z najpopularniejszych form spędzania wolnego czasu. Rozwiązania AI, inicjowane przez popularną markę, mają pogodzić dobrą grę z zaspokajaniem uczucia głodu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania „Doritos Silent”

Doritos zapowiedział kampanię teaserową pt. „Doritos Silent” tydzień temu w Wielkiej Brytanii. Obejmowała ona prasę, reklamy zewnętrzne i ręcznie malowany mural. Można było ją zobaczyć na ekranach cyfrowych w Liverpoolu czy Hackney, a także na największym ekranie na londyńskim Piccadilly Circus. Kampania zwiastuna skupiała się na obrazach, w których chipsy Doritos były umieszczone w uszach ludzi, wraz z tekstem „Nie usłyszysz, że nadchodzi!”.

Aktorzy, którzy wzięli udział w kampanii reklamowej, musieli włożyć protezy do uszu, by pył z przekąsek nie przedostał się do kanałów słuchowych.

Gracze ważną grupą konsumentów

Doritos ma świadomość, że spora część klientów kupujących jego przekąski to osoby poświęcające dużo czasu na gry. Choć ich liczba spadła po zniknięciu nakazu dystansu społecznego, wielkość całej społeczności jest znacząca. Blisko 65% Amerykanów gra w gry video przez co najmniej godzinę w tygodniu. Są to dane organizacji Entertainment Software Association. 

Inne dane określają liczbę aktywnych graczy na całym świecie na ponad 3 miliardy. Marketerzy nie mogą ignorować tych informacji i muszą dostosowywać kampanie reklamowe do zróżnicowanej publiczności.

PS Klapki Kubota podstawą komfortu – premiera nowej kampanii marki w internecie

Marka Kubota wystartowała z kampanią wizerunkową „Podstawa komfortu”. Jest to odsłona dobrze znanych produktów polskiego brandu, które tym razem stały się gwarantem doskonałego odpoczynku. Jego podstawą (dosłowną i przenośną) są klapki Kubota, które pozwalają na przeniesienie się do przyjemniejszej i bardziej komfortowej rzeczywistości.

PS2 Fielmann – lider rynku optycznego w Europie – nowym klientem agencji Chapter1. Rusza pierwsza kampania

Poznańska agencja strategiczno-kreatywna Chapter1 rozpoczęła obsługę nowego klienta. Została nim marka Fielmann, lider kategorii optycznej w Europie, posiadający łącznie ponad 1000 salonów na Starym Kontynencie i w USA.