fot. bbc.com
Po publikacji gwiazdkowej reklamy, w której Marks & Spencer zachęca klientów do obchodzenia świąt zgodnie ze sobą i własnymi przekonaniami, w sieci zawrzało. Problemem okazało się zdjęcie ukazujące na wpół spalone świąteczne czapeczki w kolorach czerwonym, zielonym i srebrnym.
Zobacz również
Niefortunnie dla marki, publikacja materiałów reklamowych zbiegła się w czasie z nasileniem działań wojennych pomiędzy Izraelem a Palestyną, a niewinne, jak mogłoby się wydawać, nakrycia głowy zwróciły uwagę odbiorców jako nawiązujące do narodowych barw Palestyny.
Sieć Marks & Spencer już zareagowała na komentarze niezadowolonych, a niekiedy nawet zbulwersowanych internautów, a reklama została usunięta. Ponadto, w sieci — na portalu X (niegdyś Twitter) pojawiło się oficjalne oświadczenie marki, w którym przeprasza ona za nieintencjonalne urażenie uczuć odbiorców, a także tłumaczy, że publikowany obecnie materiał był realizowany w sierpniu — na długo przed eskalacją konfliktu w Strefie Gazy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. Facebook
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Sprawę bada już Advertising Standards Authority, instytucja zajmująca się na Wyspach Brytyjskich regulacjami w zakresie prawa reklamowego. Dotychczas nie zostały jednak podjęte żadne dalsze kroki.
PS Ben & Jerry’s wycofuje sprzedaż swoich lodów na terenach okupowanych przez Izrael
To kolejny polityczny gest ze strony lodowego giganta z Vermont. Tym razem Ben & Jerry’s angażuje się w konflikt izraelsko-palestyński.
PS2 Przygotowania do pierwszych świąt z AI
We wrześniu śpiewamy „Adio pomidore!” i szykujemy się na święta. Jesień to czas na ostateczne dopracowanie grudniowych planów reklamowych.