Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Globalne firmy będą zobowiązane do oznaczania reklam politycznych

Globalne firmy będą zobowiązane do oznaczania reklam politycznych
Parlament Europejski ustanowił nowe prawo, które wymusza na platformach społecznościowych, takich jak Meta i Google, większą odpowiedzialność i przejrzystość w zakresie emisji reklam.
O autorze
1 min czytania 2023-11-09

Użytkownicy mają być informowani o tym, że otrzymują stargetowane komunikaty polityczne, a także powinni wiedzieć, kto jest ich autorem.

Wszelkie podmioty z państw trzecich nie będą mogły sponsorować reklam na terenie Unii Europejskiej w okresie do trzech miesięcy przed referendum lub wyborami. Zakazane będzie wyświetlanie oraz targetowanie reklam na podstawie takich informacji jak wyznanie, orientacja seksualna czy pochodzenie. 

– Nowe przepisy utrudnią podmiotom zagranicznym szerzenie dezinformacji i ingerowanie w nasze wolne i demokratyczne procesy – powiedział Sandro Gozi, włoski europarlamentarzysta i prawnik.

Rozporządzenie unijne ma na celu zwalczać wszelkie próby politycznej destabilizacji w przestrzeni informacyjnej, w czasie wyborczej kampanii. Priorytetem jest również powstrzymanie zagranicznych wpływów, oddziałujących na polityczne decyzje, podejmowane w danym państwie Unii Europejskiej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowe przepisy precyzują, co można uznać za reklamę polityczną, a także jakie konkretnie osoby mogą ją umieszczać na portalach społecznościowych. Wykorzystywanie danych użytkowników do kierowania wyborczych kampanii przez Google’a i Metę będzie dozwolone wyłącznie wtedy, kiedy konkretne osoby wyrażą na to zgodę. 

Kiedy rozporządzenie wejdzie w życie?

Regulacje w zakresie ochrony danych użytkowników oraz porządku publicznego zostały zaproponowane przez Komisję Europejską w 2021 roku. Powodem była afera Cambridge Analytica, która miała duży wpływ na wybory w Stanach Zjednoczonych, w 2016 roku, a także referendum ws. wyjścia Wielkiej Brytanii z UE.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przepisy nie będą obowiązywały przed najbliższymi wyborami do Parlamentu Europejskiego, lecz najwcześniej w 2025 roku. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS STS wychodzi poza sport. Zakłady wokół wyborów strzałem w dziesiątkę

STS, lider rynku bukmacherskiego w Polsce, w trakcie kampanii wyborczej zrealizował szeroką kampanią marketingową wspierającą ofertę obejmującą możliwość typowania wyników wyborów parlamentarnych. Zakłady polityczne cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, co przełożyło się na główne źródło akwizycji w październiku 2023.

PS2 Sztuczna inteligencja w polskiej polityce. W spotach od PO pojawiły się głosy polityków wygenerowane przez AI

W czwartek, 24 sierpnia br. na kanałach społecznościowych Platformy Obywatelskiej pojawił się spot przedwyborczy. W filmiku zestawiono wypowiedź premiera Mateusza Morawieckiego z treścią maila, która ma pochodzić ze skrzynki odbiorczej Michała Dworczyka. Chodzi o niespójność związaną z wypowiedziami z Sejmu, gdzie premier mówi o tym, że Zjednoczona Prawica jest „twarda jak stal”, natomiast w mailach ujawnionych przez serwis Poufna Rozmowa, pisze o nielojalności Zbigniewa Ziobry.