W ostatnich dniach w mediach pojawiły się kolejne doniesienia w sprawie nielegalnego promowania alkoholu przez osoby publiczne. Wcześniej przed zarzutami został postawiony m.in. były redaktor naczelny tygodnika Newsweek Tomasz Lis, aktorka Magdalena Cielecka, modelka i influencerka Maffashion, aktor Maciej Musiał czy dziennikarz Kuba Wojewódzki. Do tego niechlubnego grona właśnie dołączyła jedna z popularnych piosenkarek Małgorzata J., czyli Margaret.
Artystka, która na swoim instagramowym koncie ma ponad 800 tysięcy obserwujących, wykorzystała generowane zasięgi do reklamowania alkoholu. Jak podaje prok. Szymon Banna, Rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie, profil wokalistki jest publiczny, więc publikowane przez nią treści mogą docierać do absolutnie wszystkich, w tym również osób nieletnich.
Zobacz również
– Profil, na którym były zamieszczane sponsorowane przez producenta alkoholu posty, ma ponad 800 tysięcy obserwujących, czyli więcej niż najpoczytniejsza gazeta codzienna wydawana w Polsce. Pamiętać należy, że zasięg nielegalnych reklam, skierowanych głównie do ludzi młodych, był ogromny. Dostęp do serwisu jest bezpłatny i nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. Profil, którego dotyczy niniejsze postępowanie funkcjonował jako publiczny – a tym samym dostęp do zamieszczonych na nim treści nie był uzależniony od wcześniejszej akceptacji ze strony właściciela profilu – wyjaśnił prok. Szymon Banna.
Margaret nie przyznała się do zarzucanych jej czynów i odmówiła składania wyjaśnień. Za podjęte działania grozi jej grzywna w wysokości do 500 tys. zł.
PS Kamil Gębski (Żubrówka): Alkohol to kategoria bardzo lokalna i zróżnicowana na różnych rynkach
O nowej komunikacji marki Żubrówka, z jakimi wyzwaniami mierzy się na co dzień czy o tym, jakie trendy pojawiają się na rynku alkoholi rozmawiamy z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu w ramach biznesu Maspex Spirits (CEDC).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2 Żabka kolejny raz zaskakuje. Trwają testy automatu z alkoholem
W jednym z warszawskich sklepów Żabka Nano testowane jest nowe rozwiązanie. Klienci, podczas zakupu alkoholu, mogą skorzystać z innowacyjnej technologii. Żabka zapewnia, że jest to zgodne z prawem.
Słuchaj podcastu NowyMarketing