Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Zara reaguje na oburzenie internautów. Promocja kolekcji „Atelier” wycofana

Zara reaguje na oburzenie internautów. Promocja kolekcji „Atelier” wycofana
Po kilku dniach od wybuchu afery związanej z kontrowersyjnymi materiałami promocyjnymi sieci sklepów Zara, przedstawiciele marki opublikowali oficjalne oświadczenie na instagramowym koncie. Co więcej, zdjęcia przywołujące na myśl konflikt w Strefie Gazy zniknęły z sieci i aplikacji.
O autorze
1 min czytania 2023-12-13

11 grudnia br. pisaliśmy o najnowszej kampanii sieci sklepów odzieżowych Zara należących do grupy Inditex. Najnowsza kolekcja pt. „Atelier” była promowana fotografiami wykonanymi w scenografii przywodzącej na myśl zrujnowane tereny konfliktu w Strefie Gazy.

Pod postami Zary na Facebooku, Instagramie i X (kiedyś: Twitter) pojawiły się dziesiątki komentarzy negatywnie oceniających nowy pomysł hiszpańskiej marki, a wielu internautów otwarcie wezwało do bojkotu firmy. Wśród osób zaangażowanych w protest znaleźli się także przedstawiciele świata sztuki, mediów i mody, w tym m.in. Melanie Elturk — CEO marki Haute Hijab, Hazem Harb — autor instalacji video pt. „Spalone ciała” i Arab News, będący jednym z czołowych tytułów prasowych na Bliskim Wschodzie.

fot. Instagram

„Zara żałuje, że doszło do nieporozumienia”

W oficjalnym komunikacie opublikowanym 12 grudnia br. na Instagramie czytamy, że pomysł na kampanię pojawił się w lipcu i został zrealizowany we wrześniu — czyli jeszcze przed eskalacją konfliktu w Strefie Gazy. Ponadto celem zdjęć miało być ukazanie procesu tworzenia odzieży w kontekście artystycznym. Oświadczenie kończy zapewnienie marki o żywieniu głębokiego szacunku dla każdego. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pod publikacją pojawiło się ponad 235 tys. komentarzy, wśród których przeważa niezrozumienie i brak zaufania do hiszpańskiej marki. „To wszystko? Serio? LOL, żegnaj na zawsze Zara, „Czytając to oświadczenie, mam wrażenie, że słyszę przeprosiny w stylu: <<przykro mi, że tak się poczuliście>>”, „Nie będę u was kupować, dopóki nie zobaczę posta z palestyńską flagą i hasztagiem #ceasefire. Do tego czasu — żegnaj, Zaro” – piszą internauci.

fot. Instagram

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wygląda więc na to, że  publikacja oświadczenia nie zakończy problemów wizerunkowych Zary, a stosunkowo późna reakcja firmy zdecydowanie pogorszyła sytuację sklepu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcie główne: Instagram

PS Marks & Spencer przeprasza za świąteczną reklamę. W tle konflikt izraelsko — palestyński

Sieć sklepów w Wielkiej Brytanii naraziła się na gniew internautów po opublikowaniu najnowszej świątecznej reklamy. Wszystko przez kolory papierowych nakryć głowy, które zwyczajowo noszą uczestnicy bożonarodzeniowych przyjęć. W materiale M&S widzimy natomiast czapeczki… spalone.

PS2 Rok w wyszukiwarce: od wyborów, marszałka sejmu, Oppenheimera, Znachora, Beyoncé po memy „bejba”

Google prezentuje zestawienie haseł zyskujących popularność w wyszukiwarce w 2023 roku. Z okazji 25 urodzin przypadających w tym roku Google prezentuje też najpopularniejsze hasła z tego okresu w różnych kategoriach.