MoonPie jako pierwsza firma na świecie zdecydowała się na niecodzienny krok, jakim jest opracowanie kampanii reklamowej skierowanej do istot pozaziemskich. Choć nie udowodniono jeszcze, że w przestrzeni kosmicznej istnieją inne istoty żywe, to temat ten od lat fascynuje kolejne pokolenia na całym świecie. Jedni z niego żartują, inni traktują z naukową ciekawością, a firma MoonPie… postanowiła wykorzystać ten potencjał w typowo marketingowy sposób.
„Traktujemy tę kampanię całkowicie poważnie”
Nie do końca wiadomo, czy działania MoonPie to jedynie próba zwrócenia uwagi nowych klientów, czy jednak faktyczne działania sprzedażowe, jednak ewentualne wątpliwości zdaje się rozwiewać wiadomość wysłana przez przedstawiciela marki do dziennika USA Today: „Chciałbym zapewnić, że obecne działania reklamowe traktujemy całkowicie poważnie”.
Zobacz również
fot: Facebook
Do stworzenia kampanii MoonPie nawiązała współpracę z agencją reklamową Tombras, a także skorzystała ze wsparcia specjalistów zajmujących się badaniem istnienia istot pozaziemskich. Na potrzeby powstał nawet specjalny język, który ma być zrozumiany właśnie przez nowych (potencjalnych) klientów. W miejscach na świecie, które uważane są za możliwe do odwiedzenia przez kosmitów, pojawił się także billboardy promujące nowe działania MoonPie. Można je zauważyć m.in. w Tokio, na nowojorskim Times Square oraz w Nowym Meksyku.
Kosmiczni influencerzy poszukiwani
Jak na tradycyjną kampanię reklamową przystało, jej twórcy postanowili nawiązać współpracę z influencerami, którzy opowiedzą więcej o działaniach reklamowych marki. Do roli Alienfluencer (bo taką nazwę stosuje obecnie MoonPie) może zgłosić się każdy, jest jednak jedno istotne „ale”. Już na początku procesu rekrutacyjnego trzeba udowodnić, że… Pochodzi się z planety innej niż Ziemia!
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zdjęcie główne: Facebook
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS Pierwszy na świecie rebranding w kosmosie
Agencja marketingowa Webrange przeszła wizerunkową zmianę, stając się Range, oraz zapisując się na kartach niestandardowych akcji marketingowych. Rebranding przeprowadzono bowiem z prawdziwym rozmachem, porzucając powierzchnię Ziemi i kierując się… w kosmos.
PS2 RocketJobs.pl podbija kosmos ucząc, jak pisać SPOKO CV
Dla RocketJobs.pl — najbardziej kosmicznego portalu pracy w Polsce hasło SKY IS THE LIMIT nie jest już tylko sloganem. Jobboard, znany ze swoich niestandardowych działań marketingowych, wysłał CV swojej społeczności rakietą w… kosmos!