„Bądźmy dobrzy. Dla siebie i dla świata”. Marka Clovin prezentuje najnowszy świąteczny spot reklamowy

„Bądźmy dobrzy. Dla siebie i dla świata”. Marka Clovin prezentuje najnowszy świąteczny spot reklamowy
Producent środków czystości, marka Clovin, zaprezentowała właśnie nową reklamę bożonarodzeniową. Tym razem w roli głównej wystąpiła... sztuczna inteligencja. Czy jest silniejsza niż dziecięca wiara w Świętego Mikołaja?
O autorze
2 min czytania 2023-12-27

Czy sztuczna inteligencja ma większą moc niż wiara najmłodszych w magię świąt? To pytanie zadają się zadawać sobie twórcy i pomysłodawcy najnowszej gwiazdkowej reklamy marki Clovin. Firma produkująca środki czystości opublikowała w internecie 1,5-minutowy klip, którego scenariusz opowiada o tym, jak ważne i niepodrabialne jest dobro.

Magia świąt w dobie AI

Choć o rosnącej popularności i obecności sztucznej inteligencji w świecie nie trzeba chyba nikogo przekonywać, to jednak nie zawsze kojarzy nam się ona pozytywnie. Brak emocji, niezdolność do samodzielnej oceny sytuacji, a także brak potrzeby międzyludzkiej bliskości to jedne z najczęściej wysuwanych wobec nowych technologii zarzutów.

Właśnie ten temat postanowiła w tym roku zaprezentować w swojej grudniowej reklamie firma Clovin, która ma już na koncie inne klipy o tematyce nawiązującej do bieżących wydarzeń.

Bądźmy dobrzy — przekonuje Clovin

Główną bohaterką jest kilkuletnia dziewczynka pisząca list do Świętego Mikołaja. Przy stole widzimy jednak dwie, łudząco do siebie podobne postaci. Wystarczy chwila, aby zorientować się, że druga z nich to… sztuczna inteligencja.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„W tym roku nie piszę do ciebie listu, bo jako sztuczna inteligencja nie znalazłam dowodu na twoje istnienie” – słyszymy mechaniczny głos wydobywający się z postaci dziecka. Ale spokojnie — tuż obok jest przecież dziewczyna z krwi i kości, która nie pozwoli zabrać sobie magii świąt.

– W Clovin wierzymy, że sztuczna inteligencja to potężne narzędzie, które może nas wspierać, ale to od nas zależy, jak będzie się rozwijać. Nie zapominajmy, że w sercu każdej technologii pozostaje człowiek i jego marzenia. Dołączcie do nas w tej świątecznej podróży i podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach. Czy wierzycie w Świętego Mikołaja? Jak myślicie, czy AI kiedyś będzie w stanie zrozumieć magię świąt? – pytają przedstawiciele marki, zachęcając w ten sposób do dyskusji na temat rozwoju technologii i jej miejsca w naszym życiu, zwłaszcza w okresie świąt.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcie główne: YouTube

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Artykuł powstał we współpracy z marką Clovin.

PS „My też chcemy żeby wszyscy byli zdrowi” – przekonuje Clovin w chwytającym za serce świątecznym spocie

Marka Clovin zaprezentowała chwytający za serce świąteczny spot, który niesie za sobą wzruszające przesłanie, tak prawdziwe w obecnych czasach. Tym samym producent środków czystości chce dodać nam otuchy, sugerując, że jeszcze przyjdzie taki dzień, gdy wszystko wróci do normy.

PS2 Świąteczne reklamy 2023, które zapadają w pamięć

W redakcji NowegoMarketingu wybraliśmy takie kreacje świąteczne, które najbardziej zapadły nam w pamięć i obok których po prostu nie można przejść obojętnie.