Sieć restauracji typu fast food Burger King w Brazylii postanowiła zakończyć bieżący rok i rozpocząć 2024 niecodzienną akcją promocyjną. Marka kieruje swoje działania w stronę tych klientów, którzy w tym intensywnym czasie cierpią na skutki spożycia nadmiernej ilości alkoholu.
„Kacowy Whopper”, bo taką nazwę nosi najnowszy pomysł Burger Kinga i agencji DM9, to akcja bazująca przede wszystkim na sztucznej inteligencji, a dokładnie — rozpoznawaniu twarzy użytkowników urządzeń mobilnych. Nowoczesna technologia, na podstawie zdjęcia typu selfie, ocenia poziom kaca w skali od 1 do 3, a następnie generuje indywidualny kupon rabatowy na jedną z trzech kanapek z oferty Burger Kinga. Do wyboru są:
Zobacz również
- Whopper Jr. Double,
- Whopper
- oraz Whopper Double.
Zrobione na potrzeby akcji zdjęcia można w kolejnym kroku opublikować w mediach społecznościowych, budując w ten sposób specyficzną społeczność fanów restauracji.
Niecodzienna akcja — wymierny zysk
Choć pomysł na promocję Burger Kinga w Brazylii może wydawać się niecodzienny, a nawet odrobinę ryzykowny, już spotkał się z uznaniem w branży marketingowej.
– To zaszczyt, mieć takiego partnera jak Burger King, który wykorzystuje śmiałość, innowację i swego rodzaju lekceważący stosunek do świata jako kluczowe składniki swoich działań, a także który jest gotowy do podejmowania działań właśnie w tym duchu. W tym przypadku, zastosowanie rozpoznawania twarzy połączone z humorem zapewni kolejny sposób na nawiązanie humorystycznej więzi z konsumentami — tłumaczy w oficjalnym oświadczeniu Icaro Doria, Dyrektor Handlowy i jeden z prezesów agencji DM9.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Burger King już wcześniej stosował niebanalne metody mające na celu zwiększenie poziomu sprzedaży i zainteresowania marką. W 2019 roku zaproponował swoim klientom darmową kanapkę w zamian za podłożenie wirtualnego ognia pod siedziby konkurencji, a rok wcześniej zniechęcał do odwiedzania innych restauracji typu fast food, wykorzystując do tego celu geoconquesting.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tym razem, „Kacowy Whopper” ma na celu zachęcenie do korzystania z aplikacji restauracji. Czy tak się stanie? Tego jeszcze nie wiemy, ale już wiadomo, że akcja odbiła się szerokim echem nie tylko w Brazylii.
Zdjęcie główne: AdAge
PS FILA debiutuje w świecie fast foodów dzięki współpracy z Burger Kingiem
Burger King oraz marka odzieżowa FILA połączyły siły, by stworzyć kampanię prezentującą nową kolekcję sneakersów FX-33, czapek i innych podobnych akcesoriów modowych.
PS2 Jedzenie uszczęśliwia? Burger King w halloweenowej kampanii udowadnia, że nie tylko
Sieć fast foodów o międzynarodowym zasięgu — Burger King, postawiła w tym roku na niecodzienną kampanię reklamową z okazji Halloween. Francuscy konsumenci zostali zaskoczeni akcją pod hasłem A.I.LLOWEEN, przygotowaną przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.