Jakie były według Ciebie najciekawsze akcje i kampanię w Twojej branży?
Bez fałszywej pokory możemy powiedzieć, że w branży sportowej to Legia Warszawa wyznaczała kierunki i inspirowała inne kluby oraz organizacje. Efektem wszystkich naszych działań, z którego jesteśmy najbardziej dumni, jest wysoka frekwencja na naszych meczach – na kilkanaście z nich sprzedaliśmy wszystkie miejsca na trybunach zwykłych.
Działania, które podejmujemy, mają na celu skracanie dystansu pomiędzy klubem a kibicami. Stąd też akcje polegające na budowaniu wspólnej tożsamości. To dla kibiców organizujemy spotkania z piłkarzami, otwarte treningi, które można oglądać czy legijne Mikołajki. Wspomnieć możemy również o projekcie Legia Park – przedmeczowym miejscu do spotkań nie tylko dla fanów, ale i wszystkich mieszkańców stolicy z atrakcjami i bezpłatnym wstępem. Inicjatywa ta cieszyła się w 2023 roku ogromnym zainteresowaniem.
Zobacz również
Nowym rozwiązaniem, z którego jesteśmy zadowoleni, jest również projekt „Subskrypcja na Legię”, aktywizujący kolejną grupę fanów, chcących uzyskać możliwość chociażby priorytetowego dostępu do biletów dla siebie i swoich znajomych oraz ekskluzywnych materiałów publikowanych przez klub.
W social mediach naszym znakiem rozpoznawczym była oprawa graficzna przy prezentacji (transferach) nowych zawodników, w której połączyliśmy ekspozycję klubowego herbu z miejscami charakterystycznymi dla miasta Warszawy. Taki sposób prezentowania nowych graczy spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem.
Innym przykładem wpisującym się w ideę „real time marketingu” jest też akcja z młodym kibicem Radomiaka Radom, którego tata przed meczem z naszą drużyną opublikował na swoim koncie wpis z komentarzem chłopca, proszącego o dobre widowisko zamiast koszulki od któregoś z zawodników. Po zakończeniu spotkania – dzięki sprawnemu działaniu – zaprosiliśmy zaskoczonego malucha do szatni zawodników Legii, gdzie otrzymał m.in. pamiątkową koszulkę. Akcja przyniosła niesamowicie pozytywny wydźwięk.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obszar CSR to przede wszystkim działania Fundacji Legii. Za akcję #GotowiDoPomocy uchodźcom z Ukrainy nasza Fundacja otrzymała prestiżową, międzynarodową nagrodę #MoreThanFootballAward. Projekt ,,Wszyscy do wioseł” stał się natomiast zupełnie nieplanowanie największą imprezą wioślarską w Polsce.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szeroko działaliśmy również w obszarze promocji futbolu kobiecego, współpracując w tym aspekcie z firmą Klarna. Stąd też m.in. zorganizowany przez nas event „Watch Party – Women in Sport”, podczas którego zorganizowaliśmy panel ekspercki dotyczący przyszłości i rozwoju dyscypliny. Kobiecy projekt ,,Legia Ladies” nadal rozwijamy dzięki współpracy z partnerem, który widzi przyszłość w tej często pomijanej dyscyplinie.
Na koniec wspomnę o imponującej oprawie meczu Legia Warszawa – Lech Poznań, która odbiła się chyba największym echem nie tylko wśród naszych kibiców, ale i całej branży. Mam na myśli specjalny pokaz świetlny, upamiętniający 105. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Wyjątkową formę przybrało również odczytanie składu. Całkowity ,,blackout”, a po nim zabawa światłem przerosła nasze najśmielsze wyobrażenia.
Jakie wydarzenia i trendy najmocniej wpłynęły na Twój obszar?
Przede wszystkim możemy mówić o powrocie mody na oglądanie meczów piłkarskich z trybun. O naszych działaniach wspominaliśmy wcześniej, natomiast cała Ekstraklasa (zarówno organizacja, jak i pozostałe kluby) dąży do tego, by po okresie ograniczeń pandemicznych frekwencja systematycznie rosła. Dzięki podejmowanym działaniom marketingowo-komunikacyjnym to się udaje, a notowane w obecnym sezonie ligowym liczby są rekordowe. W porównaniu do poprzednich rozgrywek, średnia frekwencja wzrosła o ponad 25%. Jest to efekt przede wszystkim ciężkiej, zespołowej pracy wielu osób, a my jako Legia Warszawa czujemy się jednym z liderów tego pozytywnego trendu.
Jakie są Twoje najważniejsze wyzwania/plany/postanowienia na 2024 rok?
Przede wszystkim systematyczna i ciężka praca. Weszliśmy w tym roku na wyższy poziom w wielu obszarach. Jestem zdania, że nie trzeba wymyślać „koła na nowo” – przede wszystkim liczy się pomysł, sprawna realizacja i konsekwencja w działaniu. To przynosi oczekiwane efekty.
Na pewno naszym największym wyzwaniem będzie utrzymanie tempa w wymyślaniu i realizacji strategicznych projektów i tzw.„mody na Legię”. Legia to coś więcej niż klub piłkarski, to styl życia. Mamy w zanadrzu kolejne ciekawe pomysły i projekty, dzięki którym chcemy być jeszcze bliżej naszych fanów w 2024 roku.