Nieudana kampania z udziałem Snoop Dogga. Dyrektor generalny stracił pracę

Nieudana kampania z udziałem Snoop Dogga. Dyrektor generalny stracił pracę
Szum w mediach to nie wszystko. Przekonał się o tym John Merris, były dyrektor generalny marki Solo Stove, który zrezygnował ze swojego stanowiska po tym, jak kampania ze Snoop Doggiem nie wpłynęła na wyniki sprzedażowe marki.
O autorze
1 min czytania 2024-01-17

W listopadzie 2023 roku, Snoop Dogg oraz firma Solo Stove, produkująca bezdymne paleniska, strollowali użytkowników social mediów. Znany raper podzielił się wówczas informacją o rzuceniu palenia. Wiele osób życzyło mu powodzenia. Ostatecznie okazało się, że to tylko akcja marketingowa, a Snoop został jej twarzą.

Sprzedażowy niewypał

Kampania zrobiła spory szum w internecie. W ciągu kilku dni po publikacji, firma zyskała około 60 tys. nowych obserwujących w mediach społecznościowych. Ponadto, kampania zajęła 18. miejsce na liście 40. najlepszych reklam roku 2023 magazynu „Ad Age”. O akcji pisano również na pierwszych stronach zagranicznych gazet, ponieważ dotychczas Snoop Dogg kojarzył się z jawnym zamiłowaniem do marihuany.

Jednak, jak się okazało, zwrócenie uwagi na markę nie miało odzwierciedlenia w wynikach sprzedaży firmy Solo Stove. Jak podaje portal Rolling Stone, John Merris, dyrektor generalny firmy, „za zgodą stron” porzucił swoje stanowisko. Zaistniała sytuacja tłumaczona jest nieskutecznością kampanii reklamowej, która, poza wzrostem świadomości marki, nie przyczyniła się do zwiększenia przychodów.

Zdjęcie główne: screen YouTube

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS Sam Altman powróci na stanowisko prezesa w OpenAI

W listopadzie 2023 roku, firma OpenAI poinformowała o odwołaniu Sama Altmana ze stanowiska prezesa. W otwartym liście obronnym stanęło za nim ponad 500 na 770 pracowników. Ostatecznie, Sam Altman powrócił na stanowisko prezesa OpenAI.

PS2 Damian Badowski (Cannabis Vera): Popularyzacja konopi ma związek z postępującymi zmianami prawnymi na całym świecie

– Największym problemem branży cannabis są restrykcje związane z kampaniami marketingowymi i docieraniem z treściami do potencjalnych odbiorców – na temat rozwoju branży konopnej, a także o jej przyszłości rozmawialiśmy z Damianem Badowskim, prezesem Cannabis Vera i CEO projektu Cannumi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się