Kwiaty, czekoladki, przytulanki… To chyba najczęstsze pomysły na prezent z okazji Dnia Zakochanych. A gdyby tak w tym roku wręczyć ukochanej osobie „Eko-kamasutrę”? Ta nietypowa pozycja książkowa to propozycja dla tych, którzy stawiają na miłości do natury, drugiego człowieka i siebie samego.
fot. Agency For Nature
Zobacz również
The Agency For Nature zaskakuje
„Eko-kamasutra” to autorski pomysł Sama Collinsa i Ivana Stanojevica z agencji The&Partnership. Firma jako jedna z pięciu weszła w skład innowacyjnego projektu „The Agency For Nature”, czyli agencji reklamowej, której klientem została… Natura. Pomysłodawcą akcji jest Glimpse i Purpose Disruptors, organizacja non-profit zajmująca się kwestiami związanymi z klimatem.
fot. „Eko-kamasutra”
Zadanie, które postawili sobie Collins i Stanojevic polegało na takim przerobieniu tradycyjnej Kamasutry, aby zachęcała ona czytelników do pokochania przyrody wokół nich. Właśnie tak powstała „Eko-kamasutra”, zawierająca krótkie i zabawne podpowiedzi na temat tego, jak nawiązać intensywną i przyjemną więź z przyrodą.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
[Dzięki „Eko-kamasutrze”] „oglądanie deszczu stanie się aktywnością porównywalną do podglądania chmur” – czytamy na oficjalnej stronie kampanii, z której od 13 lutego 2024 roku można pobrać bezpłatny egzemplarz książki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
fot. „Eko-kamasutra”
Młodzi odsuwają się od natury
Badania przeprowadzone przez The Agency For Nature pokazują, że młodsze generacje stopniowo tracą kontakt z przyrodą, a to negatywnie wpływa na ich samopoczucie i codzienne funkcjonowanie. Według sondy zleconej przez The Agency, między rokiem 1950 a 2010 liczba kulturowych odniesień do natury w filmach, książkach i muzyce spadła aż o 63 proc. Optymizmem napawa fakt, że 77 proc. Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat chciałoby mieć większy niż dziś kontakt z naturą. Niecodzienna akcja The Agency For Nature ma w tym pomóc.
5 kampanii od The Agency For Nature
„Eko-kamasutra” to zaledwie pierwsza z pięciu autorskich kampanii przygotowanych przez pracowników agencji zaproszonych do udziału w projekcie. Poza nią zrealizowano również kampanie:
- „Dziewczyny po prostu chcą sadzić rośliny” (org. „Girls Just Wanna Grow Plants”) – obejmującą obszar modowy i stworzona przez zespół złożony wyłączenie z kobiet. Działania mają na celu zwrócenie uwagi na wymagania stawiane kobietom odnośnie ich życia zawodowego, a także zachęcenie odbiorczyń do zbliżenia się do natury.
- „Natura: Prawdziwa podróż” (org. „Nature: The Original Trip”) – billboardowa kampania mająca na celu ukazanie kojącego wpływu natury na człowieka i zaprezentowanie przyrody jako najlepszego lekarstwa,
- „Nasienna saga” (org. „Seed Saga”) – przeniesienie umiejętności zdobywanych dotychczas w grze komputerowej „Guild Wars 2″ do realnego świata i uprawa roślin,
- „Powolne parzenie” (org. „The Slow Brew”) – zachęcająca do spędzania przerw w pracy na łonie natury.
fot. Agency For Nature
Zdjęcie główne: Little Black Book
PS Anty-walentynkowy język – czy potrafi skraść serce?
Kwiaty. Czekoladki. Romantyczna kolacja. Takimi słowami, między innymi, ChatGPT odpowiada zapytany o najczęściej padające skojarzenia związane ze świętem zakochanych. I zapewne nie tylko on! Jednak po drugiej stronie barykady stoją zupełnie odmienne powiązania z Walentynkami, o których zdarza nam się słyszeć coraz częściej.
PS2 Kampania Unimil Max Love i Jakdojade: „Dłuższe połączenie” na Walentynki
Ruszyła walentynkowa kampania „Dłuższe połączenie”, promująca prezerwatywy Unimil Max Love Time Control w popularnej aplikacji mobilnej Jakdojade.