Seria wyjątkowych puszek to sposób kolektywu QSTNMRK na mówienie o trudnym temacie, jakim jest zgubny wpływ Coca-Coli na człowieka i przyrodę. W ramach niecodziennej akcji realizowanej w sieci powstało kilka oddzielnych akcji, których wspólnym elementem jest Coca-Cola.
fot. The Undrinkable Can
Zobacz również
„The Undrinkable Can”, czyli 39 g cukru w puszcze
Na stronie www.theundrinkablecan.com można już kupić puszkę słynnego napoju gazowanego, która jednak jest… Na stałe zamknięta. Wewnątrz opakowania znajduje się 39 gramów cukru, czyli dokładnie tyle, ile zawiera pojedyncza porcja Coca-Coli. Napój, którego nie można wypić, to pomysł kolektywu QSTNMRK na zwrócenie uwagi na zawartość substancji słodzących ukrytych w dobrze znanym produkcie. Przy okazji pojawia się też pytanie: „A co, gdybyśmy nagle nie mogli napić się Coca-Coli?”.
fot. The Undrinkable Can
Wielki zakład (org. „The Big Bet”)
Kolejną inicjatywą kolektywu jest szumna zapowiedź związana z zainwestowaniem 100 proc. dochodów z akcji „The Undrinkable Can” w udziały Coca-Coli na giełdzie Nasdaq. Jeśli organizatorom uda się odnieść zysk, zostanie on przekazany na rzecz trzech organizacji pozarządowych z siedzibą w Chiapas, walczących z monopolem Coca-Coli na wydobywanie wody w regionie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
fot. The Undrinkable Can
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zaproszenie do zmiany (org. „Invitation for Change”)
Tym razem do udziału w projekcie zaproszona została sama Coca-Cola. Chodzi o to, aby skłonić jej pracowników do zastanowienia się nad konsekwencjami swoich działań i możliwością wprowadzenia pozytywnej zmiany. QSTNMRK stara się tym samym skłonić międzynarodowe korporacje i ich klientów do debaty na temat wpływu ich działań na naszą planetę.
Jak tłumaczą członkowie kolektywu, akcja powszechnie znana jako „The Undrinkable Can” ma na celu przede wszystkim zwrócenie uwagi na wpływ firmy Coca-Cola i innych wielkich marek na codzienne życie ludzi, a także rozpoczęcie debaty w świecie rzeczywistym oraz online.
Zdjęcie główne: The Undrinkable Can
PS Coca-Cola usuwa etykiety z butelek Sprite i upraszcza proces recyklingu
Do marca klienci wybranych sklepów Tesco Express mieszczących się w Brighton, Hove, Bristolu, Londynie i Manchesterze, będą mogli spotkać na półkach „nagie” butelki napoju Sprite. Będą one pozbawione etykiet, co jest wynikiem trwającego badania pilotażowego organizowanego przez Coca-Colę.
PS2 Coca-Cola przejmuje The Sphere. Marka zorganizowała show promocyjne
Las Vegas zostało rozświetlone projekcjami przygotowanymi przez zespół Coca-Cola. Wszystko za sprawą wyjątkowej instalacji w kształcie kuli, sztucznej inteligencji i pomysłu na promocję nowego napoju marki.