Cadbury Mini Eggs to niewielkie, bo zaledwie 3-centymetrowe jajka wykonane z czekolady, będące jednym z najczęściej kupowanych typów słodyczy wielkanocnych na Wyspach Brytyjskich. Ich mały rozmiar zainspirował twórców najnowszej kampanii promocyjnej Cadbury do niecodziennego kroku, jakim jest przygotowanie reklam typu OOH (Out of Home, outdoor – przyp. aut.)… w wersji mikro.
fot. LinkedIn
Zobacz również
Minibillboardy do złudzenia przypominają klasyczne instalacje, a twórcy zadbali nawet o stworzenie miniaturowych narzędzi służących do „montowania” wielkanocnych plakatów. O popularności Cadbury Mini Eggs może świadczyć choćby fakt, że ostatnie działania reklamowe tego produktu zostały przeprowadzone pięć lat temu, a mimo tego czekoladowe jajka wciąż są pierwszym świątecznym wyborem dla milionów Brytyjczyków.
– Podczas gdy inni domagają się uwagi za pomocą głośnych, krzykliwych reklam, Cadbury Mini Eggs z dumą wykorzystuje swoją małą, ale zarazem potężną posturę – tłumaczy powstanie mikro-kampanii Charlotte Parkes, senior menedżerka marki ds. Wielkanocy w Mondelēz International.
Wśród przygotowanych instalacji, poza tradycyjnymi billboardami w wersji mikro, znalazła się również oświetlona reklama typu OOH, widoczna również w nocy. Hasło tegorocznej kampanii reklamowej Cadbury brzmi: „Mini Eggs – największe jajko wielkanocne” (ang. Mini Eggs – Easter’s biggest egg). Za stworzenie kampanii odpowiada agencja reklamowa VCCP.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Lody na Wielkanoc
Jednocześnie, wraz z nadejściem wiosny marka Cadbury intensywnie promuje jeszcze jeden produkt – autorskie lody. Zamiast tradycyjnych reklam prezentujących słodycze na zdjęciach, Cadbury postawiła na krótkie, humorystyczne klipy reklamowe, prezentujące typowe rodzinne sytuacje z lodami w rolach głównych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ostatni lód zjedzony przez innego członka rodziny? Puste pudełko po lodach, dla niepoznaki potajemnie odłożone do zamrażarki? Kto z nas chociaż raz nie doświadczył podobnego rozczarowania, otwierając opakowanie lodów, a w środku znajdując na przykład… drobno posiekany koperek? Cadbury o tym wie i dlatego postanowiło wykorzystać do promocji swoich produktów odrobinę humoru.
Zdjęcie główne: LinkedIn
PS Reklama OOH w Polsce w 2023 roku [RAPORT]
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej przedstawia informację dotyczącą wielkości rynku OOH w Polsce w 2023 roku.
PS2 Chelsea Londyn i Nike przejęły Tower Bridge w viralowym filmiku
Londyński klub Chelsea FC pochwalił się nowymi strojami stworzonymi we współpracy z firmą Nike. W tym celu londyński studio kreatywne The Berry przygotowało viralową kreację prezentującą gigantyczną koszulkę Chelsea rozwieszoną na londyńskim Tower Bridge.