Żubr debiutuje na liście 50 najcenniejszych marek piwa na świecie

Żubr debiutuje na liście 50 najcenniejszych marek piwa na świecie
O autorze
1 min czytania 2024-05-17

Po raz pierwszy polskie piwo zostało docenione w prestiżowym rankingu najcenniejszych marek na świecie. Należąca do Kompanii Piwowarskiej marka Żubr debiutuje w ranking przeprowadzonym przez firmę konsultingową Brand Finance na 48. pozycji.

– Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że Żubr znalazł się w tak prestiżowym rankingu, wśród najcenniejszych marek na świecie. Udowadnia tym, że może być nie tylko numerem 1 w Polsce i wiodącą marką w Kompanii Piwowarskiej, ale również ważnym graczem na rynku światowym – skomentował Jacek Grabarczyk, Senior Brand Manager Żubra.

W 2019 roku marka powołała Fundusz Żubra, którego misją jest działanie na rzecz ochrony zagrożonych gatunków w najcenniejszych przyrodniczo obszarach kraju oraz edukacja konsumentów w zakresie współodpowiedzialności za przyszłość polskiej przyrody. Wspólnie z partnerami prowadzone są działania na rzecz zachowania bioróżnorodności, a Żubr wspiera zarówno długofalowe inicjatywy na rzecz przyrody, jak i te, które wymagają szybkiego, doraźnego działania.

Wiodąca firma konsultingowa Brand Finance, zajmująca się wyceną marek, każdego roku poddaje testom 5 tysięcy największych marek i publikuje ponad 100 raportów, klasyfikując marki we wszystkich sektorach i krajach. 500 najcenniejszych i najsilniejszych globalnych marek na świecie zostało uwzględnionych w corocznym rankingu Brand Finance Global 500 2024.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcie główne: mat. pras.

PS Raport Brand Finance Global 500: Apple najbardziej wartościową marką na świecie

Znaczący wzrost wartości marki Apple, spadek znaczenia Tesli, przywództwo marki NVIDIA w sektorze AI i Deutsche Telkom z mianem najsilniejszej marki telekomunikacyjnej świata to najważniejsze wnioski płynące z raportu Brand Finance Global 500 2024.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się