Francuska poczta wyemitowała znaczek pocztowy, który pachnie… jak bagietka

Francuska poczta wyemitowała znaczek pocztowy, który pachnie… jak bagietka
Znaczek pocztowy o zapachu świeżo wypiekanej bagietki to propozycja francuskiej poczty. Akcja ma związek z dniem świętego Honoratusa – patrona m.in. piekarzy.
O autorze
1 min czytania 2024-05-22

W jaki sposób można świętować dzień imienin świętego Honoratusa, patrona piekarzy, cukierników i młynarzy? Francuska poczta wypuściła z tej okazji serię 594 tys. znaczków o zapachu świeżego pieczywa. Pojedynczy egzemplarz kosztuje 1,96 euro i warto się spieszyć z zakupem, bo zainteresowanie jest spore.

Na rewersie znaczka znajdziemy, oczywiście, wizerunek bagietki. Dodatkowo projektanci umieścili tam wstążkę w kolorach francuskiej flagi oraz hasło, które w uproszczeniu można przetłumaczyć jako „francuska bagietka”.

Aby uwolnić zapach świeżego pieczywa, wystarczy delikatnie potrzeć znaczek. Niecodzienne oznaczenie opłaty pocztowej zaprojektowano w drukarni Philaposte, od lat współpracującej z francuską pocztą. Firma już wcześniej tworzyła inne pachnące znaczki, m.in. te o aromacie kawy, lawendy, czy czekolady.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: www.laposte.fr

PS Przymierzalnie w punktach odbioru przesyłek? W Polsce to rozwiązanie działa od lat

Francuska poczta (La Poste) szuka sposobu na podniesienie swojej konkurencyjności na francuskim rynku i testuje nowe rozwiązanie dla klientów e-commerce, jakimi są przymierzalnie. Jak się okazuje, nie jest to oryginalny pomysł. Z podobnego od kilku lat korzystać mogą klienci sklepów internetowych w Ukrainie i w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się