Rada Reklamy wypracowała kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety

Rada Reklamy wypracowała kompleksową samoregulację ds. etycznej reklamy suplementów diety
Przedstawiciele Rady Reklamy opracowali pierwszą tak kompleksową samoregulację dotyczącą etycznej reklamy suplementów diety. W dokumencie znaleźć można informacje m.in. na temat nadrzędnych celów działań reklamowych.
O autorze
1 min czytania 2024-05-23

Opracowana samoregulacja jest istotną częścią Kodeksu Etyki Reklamy. W ten sposób postawiono kolejny krok w kierunku zwiększenia ochrony konsumentów i zapobieganiu wprowadzaniu ich w błąd.

Autorem dokumentu jest Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy, będący organizacją pozarządową non profit. Wprowadzona w maju 2024 r. regulacja jest pierwszym w Polsce tak kompleksowym dokumentem dotyczącym etycznej reklamy suplementów diety.

W związku z dynamicznym rozwojem branży suplementów diety, na przełomie 2022/2023 r. odnotowano wzrost liczby skarg konsumenckich wpływających do Komisji Etyki Reklamy na potencjalne naruszenia etyczne w reklamach suplementów diety. W odpowiedzi na tę sytuację powołana została Grupa Robocza ds. wypracowania samoregulacji w obszarze reklamy suplementów diety. Efektem jej prac i konsultacji jest wspomniany dokument.

Głównymi celami samoregulacji ds. reklamy suplementów diety w ramach Kodeksu Etyki Reklamy są m.in.:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • dbałość o wysoki poziom ochrony zdrowia konsumentów. Kupujący powinni mieć możliwość podejmowania decyzji o zakupie na podstawie rzetelnych komunikatów. To samo dotyczy źródeł prawdziwych, popartych badaniami informacji na temat stosowania suplementów diety.
  • Stworzenie kompleksowego źródła określającego zasady etycznej reklamy suplementów diety. Wypracowana samoregulacja ma wyznaczać jasny kierunek dla przedsiębiorców w zakresie standardów, które powinny być stosowane.
  • Pomoc w uporządkowaniu rynku i pogodzeniu swobody działalności gospodarczej z respektem dla zasad etycznych. Wszystko to, aby konsumenci mogli korzystać z suplementów bardziej świadomie, bezpiecznie i odpowiedzialnie.

Pełną treść kompleksowej samoregulacji można przeczytaj TUTAJ.

Zdjęcie główne: Freepik

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS UOKiK po raz pierwszy ukarał firmę za kryptoreklamę. Pojawiło się oświadczenie marki

28 sierpnia 2023 r. Prezes UOKiK poinformował o pierwszej w historii Urzędu karze związanej z nieprawidłowym oznaczaniem treści reklamowych. Karą finansową obciążono spółkę Olimp Laboratories.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się