„Jak wygląda dziś poziom edukacji na temat dojrzewania w polskich szkołach? Wiadomo jak. Nijak!” – mówią twórcy i pomysłodawcy platformy „Cześć ciało”, wśród których znaleźli się m.in.: Olga Kwiecińska, Michalina Popko, Franek Rachwał i Julia Mirakowska.
Jak wynika ze zleconych przez nich badań, że niemal co druga osoba w Polsce nie rozmawiała o miesiączce w domu rodzinnym, a 77% badanych nastolatek szukało informacji o okresie w internecie. Kolejne pokolenia tylko napędzają to błędne koło, a akcja „Cześć ciało” ma to zmienić.
Na YouTubie, Instagramie i TikToku powstały więc konta po brzegi wypełnione rzetelną wiedzą dostarczaną przez ekspertów. To połączenie nowoczesnej, lekkiej formy przekazu ze sprawdzonymi informacjami ma prowadzić do poprawy poziomu edukacji o dojrzewaniu w naszym kraju.
Poza ekspertami w dziedzinie ginekologii, seksuologii, urologii czy psychologii, do akcji dołączyło kilkudziesięciu celebrytów i influencerów, w tym m.in. aktor Maciej Musiał, wokalistka Sarah James oraz kompozytorka i autorka tekstów Magda Bereda.
Krótkie filmiki, duża dawka wiedzy
Format akcji jest klarowny: najpierw eksperci nagrywają krótkie, maksymalnie 1,5-minutowe filmiki, w których poruszają tematy z zakresu pediatrii, psychologii i innych nauk. Następnie podobne wideo, w którym dzielą się historiami na temat dojrzewania, tworzą gwiazdy.
Publikowane w sieci treści są kierowane do trzech grup odbiorców:
- nastolatków w wieku 13+,
- ich rodziców
- oraz starszego rodzeństwa.
Dzięki „Cześć ciało”, nastolatki wchodzące w okres dojrzewania albo te, które już się z nim mierzą, mogą łatwo i szybko znaleźć odpowiedzi na najczęściej pojawiające się w ich głowach pytania, a także zachęcić do tego znajomych.
Zdjęcia: Cześć ciało
PS Generacja Alpha – czy jesteśmy na nią gotowi?
Alphy są to osoby urodzone w latach 2010 – 2024, czyli ich najstarsi przedstawiciele mają teraz 13- 14 lat. Często nazywani są „minimillenialsami”, „gen-net”, czy „generacją TikToka”. To pierwsze pokolenie urodzone w całości w XXI wieku oraz w erze smartphonów. Do 2035 razem z generacją Zet mają oni stanowić 50% siły roboczej, a więc również dużą grupę nabywczą.
PS2 „Nie bądź boomerem, zrozum, że…”: 40 slajdów z Insummit Youth’24 [RELACJA]
12 kwietnia uczestnicy Insummit Youth’24 mogli zobaczyć 50 wystąpień o młodych pokoleniach. Poznaj kilka wniosków i insightów z konferencji.