– To było ogromne wyzwanie. Zadaniem naszej agencji było pokazanie Trójki jako radia inteligentnego, symbolu jakości, potrafiącego promować rzeczy, które są wartościowe – wspomina pracę nad kreacją Trójki Dariusz Rzontkowski, dyrektor kreatywny agencji Walk Creative, która przygotowała spoty promujące Program 3.
Kampania Trójki wystartowała w listopadzie ub.r. i miała charakter wizerunkowy, a jej celem było pozyskanie nowych słuchaczy w wieku 25–49 lat, wykształconych, z poczuciem humoru i obdarzonych otwartością i ciekawością świata. Kreacja, wpisująca się w trójkowy klimat, zwracała uwagę absurdalnym, purnonsensowym poczuciem humoru. Zaskakiwały scenariusze emitowanych w telewizji i Internecie spotów, których bohaterowie m.in. w jednym z klipów darli „na wyścigi” pierze z gęsi, w kolejnym grali słynną melodię „Deszcze niespokojne” na suwakach, a w jeszcze innym śpiewali pieśń o czekającym w lesie rosole.
Zobacz również
W filmach wzięli udział: dziennikarz Programu 3 Artur Andrus; młody, zdolny wokalista i laureat Nagrody Muzycznej Programu 3 im. Mateusza Święcickiego – Mateusza Trójki – Dawid Podsiadło oraz aktor Zbigniew Zamachowski, którego głos wykorzystywany jest w dżinglach stacji. Hasło kampanii – „Trójka nie nadaje bzdur. Pokazuje je tylko w reklamie” miało podkreślić wizerunek Programu 3 jako stacji z wyrafinowanym poczuciem humoru, nowoczesnej, pełnej radiowych osobowości. Prócz spotów, kampania Trójki obejmowała także m.in. facebookową aplikację, dzięki której można było samemu również zagrać na suwaku, a nawet bicie rekordu świata w graniu na suwakach podczas imprezy „Mikołaj z Trójką na Narodowym”.
– Na przygotowanie tej kreacji mieliśmy skromny budżet. Dlatego cieszy mnie, że jury konkursu doceniło nasz pomysł za oryginalność i humor, dzięki któremu zdobyliśmy nagrodę w najmocniej obsadzonej i chyba najtrudniejszej kategorii, jaką jest właśnie „Kampania” – mówi Dariusz Rzontkowski, który przez wiele lat tworzył teksty dla kabartetu Mumio, występował jako aktor i pisał scenariusze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]