Kampania „Nie hejtuję – motywuję” nie zwalnia tempa

Kampania „Nie hejtuję – motywuję” nie zwalnia tempa
Wraz z końcem roku szkolnego zakończyła się kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii „Nie hejtuję – motywuję”, której celem jest wzmocnienie poczucia własnej wartości, nie tylko wśród dzieci i młodzieży, ale też dorosłych osób dotkniętych tym niebezpiecznym zjawiskiem. Czas więc na podsumowanie.
O autorze
1 min czytania 2024-07-22

Minęły już lata, gdy pojęcie przemocy było kojarzone wyłącznie z jej fizycznymi oznakami: z siniakami, skaleczeniami. Złośliwe komentarze, napastliwe sądy, uporczywe ataki np. za pośrednictwem portali społecznościowych, zostawiają równie głębokie i trudne do wyleczenia rany. Konsekwencją takiego postępowania jest utrata wiary w siebie, zachwiane poczucie własnej wartości, brak możliwości odnalezienia sensu życia, co w skrajnych przypadkach może prowadzić do samobójstwa… To emocje, z którymi nawet dorosłej osobie jest trudno sobie poradzić. Jak zatem mają odnaleźć się w tej sytuacji dzieci i młodzież – przedstawiciele grupy, którą najczęściej spotyka zjawisko hejtu?

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kierując się właśnie tą myślą, Ilona Adamska, prezes Fundacji „W zgodzie ze sobą” i organizatorka kampanii „Nie hejtuję – motywuję” od maja 2022 roku prowadzi warsztaty i spotkania motywacyjne na temat hejtu w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych:

– Wielokrotnie odczuwałam dotkliwe działanie hejtu, szczególnie nienawistnych, często anonimowych komentarzy w sieci, dlatego postanowiłam zaangażować wszelkie możliwe siły do walki z tą formą przemocy, zwłaszcza jeżeli dotyka ona dzieci i młodzież. W efekcie powstała szkolna odsłona kampanii „Nie hejtuję – motywuję”. W spotkaniach z psychologami i coachami wzięło udział już prawie 9400 uczniów z 72 szkół. W mijającym roku szkolnym odwiedziliśmy 23 szkoły – opowiada Ilona Adamska, pomysłodawczyni akcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Ambasadorami kampanii zostało 18 gwiazd: Teresa Rosati, Weronika Rosati, Beata Sadowska, Monika Richardson, Piotr Kupicha, Paweł Rurak-Sokal, Dominika Gawęda, Katarzyna Pakosińska, Katarzyna Miller, Anna Korcz, Daria Widawska, Anna Maruszeczko, Jacek Rozenek, Krystian Wieczorek, Jasiek Mela, Tomasz Ciachorowski, Marek Kaliszuk, Jacek Santorski.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: mat. pras.