>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu.
Jak długo marka jest na rynku? Jakie były początki marki?
Marka Gepetto debiutowała na rynku w 2013 roku pod nazwą Woody. Założyli ją absolwenci wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych na kierunku wzornictwo. To oni jako pierwsi wprowadzili na polski rynek drewniane okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne. Wszystkie modele były wtedy od początku do końca opracowywane na miejscu we Wrocławiu. To wówczas dawało zdecydowaną przewagę nad konkurencją i stanowiło bardzo nowoczesne podejście do okularów.
Zobacz również
Skąd wziął się pomysł na założenie marki?
Od początku istnienia Gepetto celem marki było tworzenie okularów, które są odzwierciedleniem doskonałego designu, wysokiej jakości oraz funkcjonalności. Użytkowanie produktów Gepetto od początku miało wywoływać uśmiech na twarzach i wpisywać się w definicję „niewielkich, codziennych przyjemności”.
Jakie wartości budowały i nadal budują Waszą markę?
Ideą, która przyświecała i nadal przyświeca marce jest promowanie atrakcyjnego designu, dostępnego dla wszystkich. Chcemy oferować modne produkty, wykonane z najlepszych materiałów w przystępnej cenie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Kim są klienci Waszej marki?
Klientami naszej marki są przede wszystkim osoby, które szukają nietuzinkowych rozwiązań w modzie. Osoby, dla których drewniane okulary pomagają wyrazić siebie i swoją indywidualność. Dzięki temu, że modele mają drewniane zauszniki, trudno jest znaleźć dwa identyczne egzemplarze. Różny układ słojów na drewnie sprawia, że wręcz niewykonalne jest stworzenie dwóch modeli o jednakowych bokach. Do tego dizajnerski przód okularów – to wszystko przyciąga klientów i sprawia, że zostają z nami na długo.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co stanowi fundament Waszej marki?
Od początku istnienia marki Gepetto, najważniejszym elementem byli nasi klienci, którzy stworzyli wspaniałą społeczność. Nasi klienci to największa wartość marki, gdyż dzięki nim i ich otwartości na nietuzinkowy design, wciąż jesteśmy na rynku. To dla nich wracają wciąż do oferty ponadczasowe modele Gepetto oraz wprowadzane do oferty są zupełnie nowe egzemplarze oprawek.
Jakie były przełomowe momenty i największe wyzwania?
11 lat to mnóstwo czasu, szczególnie, że był to okres najszybszego i najbardziej intensywnego rozwoju e-commerce w Polsce. Przez ponad dekadę, markę Gepetto spotkało wiele znaczących momentów i kilka większych wyzwań. Przełomową chwilą z pewnością było zainteresowanie celebrytów drewnianymi okularami Gepetto. To pomogło najbardziej dynamicznie budować oddaną społeczność ludzi otwartych na niepowtarzalny design i ciekawe materiały wykonania. W kwietniu 2024 roku Gepetto stało się też częścią spółki eCommerce Factory, w ramach której funkcjonuje największy w Polsce internetowy salon optyczny wOkularach.pl. To dobry krok dla obu stron, który pozwoli na dalszy rozwój.
Na czym najbardziej skupiacie się w procesie budowania wizerunku?
Marka Gepetto słynie z odważnego wizerunku, który mocno wpisuje się we współczesne trendy. Nie bez przyczyny bardzo mocno marka kojarzona jest z długofalowej współpracy z Kubą Wojewódzkim. Naszymi okularami pokazujemy, że zakładając nawet pojedyncze akcesorium, można z powodzeniem dać wyraz swojej osobowości. Oczywiście, obok mody, niezmiernie ważna dla nas jest kwestia zdrowia oczu. Każdy model okularów Gepetto posiada filtr UV400, który stanowi ochronę przed szkodliwym wpływem słońca na wzrok. Spora część modeli posiada również polaryzację, dzięki czemu wyeliminowane są odblaski, więc widzenie jest dużo bardziej komfortowe.
Z jakich narzędzi marketingowych najchętniej korzystacie w celu promocji marki?
Naszą największą wartością jest oddana i wierna od wielu lat społeczność Gepetto, dlatego najlepiej w naszym przypadku działają social media. To tutaj możemy dać upust naszej kreatywności i oddać prawdziwy, designerski charakter okularów Gepetto.
Co wyróżnia Was na tle pozostałych marek z Waszej branży?
Marka Gepetto konsekwentnie od wielu lat prowadzi bardzo wyrazistą i stawiającą na indywidualizm, komunikację z klientami. Dzięki temu, tak lojalna od wielu lat jest społeczność. Konsekwencję działań widać też w ofercie marki. Od wielu lat dostępne w sprzedaży są bestsellery, wśród których niektóre modele, jak tylko uzupełniamy stocki, wyprzedają się w mgnieniu oka.
Wasza ulubiona kampania/akcja marketingowa, którą udało Wam się zorganizować to…?
Markę Gepetto przejęliśmy w kwietniu tego roku, więc najlepsze jeszcze przed nami. Chcemy jednak kontynuować wyróżniającą się na tle konkurencji komunikację, pielęgnować relację z naszymi dotychczasowymi klientami i docierać do kolejnych osób.
Jakie macie plany na przyszłość?
Plany na przyszłość są bardzo szerokie, a pomysłów sporo. Na pewno przed nami zwiększanie świadomości marki Gepetto, w ramach naszego głównego sklepu wOkularach.pl. Chcemy dotrzeć do nowej grupy klientów, dla których, oprócz mody, niezwykle istotne są też elementy ekologii, w duchu której na pewno znajdują się drewniane okulary Gepetto. Rozwijać jednak będziemy także sklep weargepetto.pl, który planujemy otoczyć większą opieką niż miało to miejsce przed przejęciem marki przez eCommerce Factory S.A. w kwietniu.
PS Budowanie wizerunku marki: Gie El
W cyklu „Budowanie wizerunku marki” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Gie El. Na pytania odpowiadają Paula Sawicka-Mońka (marketing managerka) oraz Maria Rypuła (współzałożycielka).