Żubr ustępuje miejsca innym dzikim gatunkom zwierząt, które są zagrożone wyginięciem

Żubr ustępuje miejsca innym dzikim gatunkom zwierząt, które są zagrożone wyginięciem
Z początkiem sierpnia br., marka Żubr rozpoczęła szóstą edycję kampanii społecznej pod hasłem „Mordka się cieszy na widok Żubra”. Ochrona dzikich gatunków zwierząt zagrożonych wyginięciem jest misją marki, jak i Funduszu Żubra, który został utworzony właśnie w tym celu.
O autorze
1 min czytania 2024-08-05

Marka Żubr od wielu lat konsekwentnie realizuje kampanię „Żubr wspiera zagrożone gatunki”, której celem jest ochrona zwierząt i edukowanie społeczeństwa na temat ich roli w zachowaniu przyszłości polskiej przyrody. Od 2019 roku, poprzez Fundusz Żubra, marka wspomaga działania związane z ochroną środowiska, podejmowane przez organizacje ekologiczne, instytucje państwowe i naukowe. Dzięki współpracy z IBS PAN, przeprowadzone zostały różne inicjatywy, takie jak, np. zakup specjalistycznego sprzętu dla Białowieskiego Parku Narodowego, zakup superkomputera do przetwarzania danych z detektorów w puszczy za pomocą sztucznej inteligencji czy kampania promująca pozytywny wizerunek nietoperzy, w ramach której zainstalowano specjalne wieże.

Współpraca z Fundacją Dziedzictwo Przyrodnicze, która kolejny raz jest partnerem Funduszu Żubra, przyniosła efekty w postaci 50 mikro rezerwatów i ochrony 15 godzinnych lasów na obszarach Polski Wschodniej. Dzięki wsparciu ze strony Funduszu, planowane jest “powiększenie” obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego łącznie o 47,42 ha. W tym roku Biebrza zostanie „otulona” w przybliżeniu o 29,42 ha. Na terenach przyległych do Biebrzy powstają nowe mikrorezerwaty, a miejsca określane jako Wieczne Lasy zostaną zabezpieczone. W przeszłości, Fundusz Żubra udzielił wsparcia projektowi Polskiego Towarzystwa Ochrony Przyrody „Salamandra”, którego celem było przywrócenie populacji susła moręgowanego w Polsce.

Szóstą edycję kampanii również zadedykowano dzikim zwierzętom oraz unikatowym przyrodniczo miejscom. W ramach corocznej kampanii społecznej, ikoniczny żubr znika z opakowań, ustępując miejsca zwierzętom zagrożonym. W tym roku są to: ryś, niedźwiedź, wilk i sóweczka.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Kampanię promują cztery 10-sekundowe spoty wideo, w których główną rolę odgrywają zwierzęta widoczne na butelkach i puszkach Żubra. Ich radosne pyski, mordki, paszcze i dzioby symbolizują poczucie bezpieczeństwa, które zapewnia Strażnik Puszczy. Hasło „Mordka się cieszy na widok Żubra” odnosi się do działań Funduszu Żubra, który przeznaczył 1 milion złotych na działania na rzecz ochrony przyrody i gatunków zagrożonych, w tym na zwiększenie obszaru Biebrzańskiego Parku Narodowego – mówi Michał Szczerba, Brand Manager Żubr.

Kampania „Mordka się cieszy na widok Żubra” będzie promowana w telewizji, mediach społecznościowych, a także poprzez współpracę z przyjaciółmi marki Żubr, do których dołączył Janusz Chabior (współpraca z artystą odbyła się za pośrednictwem Stars4Brands). Kampanię PR i digital przygotowała Agencja Huta 19 im. Joachima Fersengelda, planowanie i zakup mediów zostało przeprowadzone przez Agencję Mediową Zenith, kreację spotu stworzyło PZL, produkcję filmu zrealizowało Moon Films, postprodukcję przeprowadziło Platige, udźwiękowienie – Juice. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się