Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange wydały w tym roku poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”. Pierwszy raz zaprezentowano go podczas konferencji zorganizowanej 8 lipca 2024 przez Parlamentarny Zespół Praw Dziecka i UODO.
Pierwotny poradnik opisuje, jakiej ochronie podlega wizerunek, jak poprawnie skonstruować zgodę na jego rozpowszechnianie i obala najpopularniejsze „mity” z tym związane. Zawiera także listę potencjalnych ryzyk, które wiążą się z publikowaniem wizerunku dzieci w internecie, wyjaśnia pojęcia typu sharenting czy troll parenting. Posiada także listę pytań, które warto sobie zadać przed udostępnianiem treści z udziałem dzieci online oraz inspiracje do poszukiwania bezpiecznych dla dzieci rozwiązań.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Nowe poradniki od UODO i Fundacji Orange
Idąc za ciosem, opublikowano kolejne poradniki, które zadedykowano konkretnym podmiotom: klubom sportowym, organizacjom pozarządowym, placówkom oświatowym.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Materiały do pobrania znajdują się na stronie internetowej UODO.
źródło: UODO, opracowanie: Agata Drynko
PS Prawo do prywatności a wizerunki dzieci w internecie [PORADNIK UODO i Fundacji Orange]
Urząd Ochrony Danych Osobowych wraz z Fundacją Orange opublikowali poradnik pt. „Wizerunek dziecka w internecie. Publikować czy nie?”, który może wesprzeć placówki, organizacje i wszystkich dorosłych w dbaniu o lepszą ochronę dzieci w erze cyfrowej.