Eminem to artysta od dekad znany z piosenek, których teksty opowiadają ważne dla niego historie. Przykładem może być choćby hit „Mockingbird” (2004), w którym muzyk zwraca się do swojej córki, Hailie Jade Scott Mathers. Teraz światło dzienne ujrzał utwór „Somebody Save Me”, będący efektem współpracy Eminema z innym amerykańskim raperem o pseudonimie Jelly Roll.
Poza walorami muzycznymi piosenka niesie ze sobą ważny przekaz. Mówi bowiem o kwestii zdrowia psychicznego. Utwór jest swego rodzaju listem z przeprosinami od Eminema dla jego dzieci, a w teledysku widzimy fragmenty klipów, w których m.in. jedna z córek muzyka próbuje obudzić śpiącego na kanapie ojca. W kolejnym ujęciu tę samą scenę ogląda sam raper, a poruszającemu obrazowi towarzyszy tekst „Somebody save me. Me from myself” [pol. „Niech ktoś mnie ocali, ocali od samego siebie”].
Zobacz również
To jednak nie wszystko. Koniec teledysku utworu „Somebody save me”, wyreżyserowanego przez Emila Navy (współpracującego dotychczas m.in. z Calvinem Harrisem, Rihanną czy Edem Sheeranem) stanowi odezwa do fanów borykających się z problemami ze zdrowiem psychicznym oraz link do platformy BetterHelp. Jak się okazuje, portal oferuje w związku z tym miesiąc bezpłatnej terapii online.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zarówno Eminem, jak i Emil Nava, otwarcie mówią o znaczeniu zdrowia psychicznego i ich drogach do odzyskania równowagi.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dla mnie życie zawsze polegało na ucieczce, a głównie na alkoholu i narkotykach, gdy byłem młodszy. Gdybym nie wytrzeźwiał, prawdopodobnie bym umarł – wspomina reżyser.
Jak się okazuje, współpraca Eminema z BetterHelp nie spodobała się wszystkim. Wielu internautów namawia artystę do tego, aby bliżej przyjrzał się tej platformie internetowej. W zeszłym roku Federalna Komisja Handlu stwierdziła bowiem, że BetterHelp „złamało swoje obietnice dotyczące prywatności”, przekazując „wrażliwe informacje dotyczące zdrowia za pośrednictwem nieuniknionych komunikatów”. Eminem nie jest jednak jedynym celebrytą promującym ich usługi. W gronie takich gwiazd znalazł się bowiem jeszcze m.in. Tom Brady, zawodnik ligi NFL.
Zdjęcia: YouTube
PS OdKulis: „DietaNieŻycia”, czyli kampania, która głośno mówi o anoreksji
W tym odcinku cyklu #OdKulis pokazujemy, jak powstawała kampania „DietaNieŻycia” agencji Dentsu Creative i sieci przychodni PsychoMedic. Działania przybliżają problem anoreksji, będącej zaburzeniem psychicznym o największej śmiertelności.