To ważny krok w kierunku równouprawnienia i docenienia wszystkich form rodzicielstwa, który może stać się inspiracją dla innych firm.
– Wiemy, jak ważne dla zbudowania zdrowych relacji jest spędzanie czasu z dzieckiem. Wiemy, że rodzicielstwa trzeba się nauczyć i że jest wymagający proces. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić w pełni płatne urlopy rodzicielskie, które przysługują każdemu bez względu na status prawny czy płeć rodzica. Chcemy zagwarantować, że każdy rodzic otrzyma i wykorzysta 8 tygodni na budowanie bliskich więzi z dzieckiem w krytycznie ważnym czasie początków rodzicielstwa. Jest to dobry krok w kierunku zachowania zdrowego work-life balance – mówi Karolina Szmidt, Dyrektor Personalna i Prezes Zarządu Henkel Polska.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Rodzic społeczny na równych prawach
Rodzic społeczny to osoba, która nie jest biologicznym ani prawnym opiekunem dziecka, ale pełni rolę rodzicielską i odgrywa kluczową rolę w jego wychowaniu i życiu codziennym. Rodzice społeczni zajmują się dziećmi, troszczą się o ich potrzeby fizyczne, emocjonalne i edukacyjne, a także uczestniczą w podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących ich przyszłości.
Wprowadzenie przez Henkla urlopów rodzicielskich dla wszystkich rodziców, w tym rodziców społecznych, wyrównuje prawa wszystkich rodziców bez względu na charakter relacji łączącej ich z dzieckiem. To znak szacunku dla wszystkich form rodzicielstwa, wszystkich rodzajów rodzin i więzi.
Zachęta dla ojców
Sytuacja nierówności w kwestii brania urlopów rodzicielskich przez matki i ojców jest w Polsce faktem. Według raportu Fundacji Share The Care „Tata na rodzicielskim” w 2022 roku urlop rodzicielski wzięło zaledwie 3,7 tysięcy polskich ojców. Sytuację poprawiła dyrektywa Unii Europejskiej work-life balance, gdyż w 2023 roku z urlopu rodzicielskiego skorzystało już 19 tys. ojców.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Oczekujemy, że rozwiązanie to, okaże się skuteczną zachętą zwłaszcza dla ojców w naszej firmie, tym bardziej, że naszego urlopu rodzicielskiego nie można w żaden sposób scedować na drugiego rodzica, nawet jeśli oboje rodzice pracują w Henklu – dodaje Karolina Szmidt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Każde rozwiązanie, które zachęca ojców do aktywnego udziału w życiu dziecka i dzielenia się obowiązkami opiekuńczymi, przyczynia się także do wyrównywania szans obu płci na rynku pracy.