W zorganizowanych przez Żywiec wyborach konsumenci mogli wybrać piwo, które ich zdaniem powinno pozostać w trwałej sprzedaży. Spośród trzech wariantów smakowych: Białego, Marcowego i Bocka, wybrali Żywiec Białe, które zwyciężyło ponad połową głosów. W zabawie wzięło udział ponad 100 tys. osób.
– Niekwestionowanym zwycięzcą Wyborów Żywieckich jest Białe, które tym samym – decyzją głosujących – zostanie w sprzedaży na dobre. Zwycięzca jest tylko jeden, ale pozostałe warianty też miały swoich oddanych fanów. Dlatego też, aby zwolennicy Marcowego i Bocka mogli cieszyć się smakiem swoich ulubionych piw dłużej, zostaną one w sprzedaży na dłużej. Chcemy w ten sposób nagrodzić wszystkich głosujących – mówi Izabela Głodek, dyrektor marki Żywiec i innowacji.
Zobacz również
Akcji towarzyszyła szeroko zakrojona kampania marketingowa. W telewizji emitowane były spoty zachęcające do głosowania oraz winiety stworzone we współpracy z Discovery, prezentujące historie poszczególnych wariantów. Na potrzeby projektu przygotowane zostały kreacje internetowe i prasowe oraz na nośniki OOH. Akcję wsparły dodatkowo materiały POS.
Za kreację spotów TV odpowiedzialna była agencja Men at Work, zaś za aktywacje interaktywne agencja GONG. Działaniami PR zajęło się TBWA PR, a planowaniem i zakupem mediów MediaVest. Kreacje prasowe oraz na nośniki OOH stworzyła agencja DDB.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]