„Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”: Dove zachęca do refleksji nad wpływem AI na standardy piękna

„Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”: Dove zachęca do refleksji nad wpływem AI na standardy piękna
Marka Dove rozpoczęła w Polsce kampanię #PrawdziwePiekno, która skupia się na pokazaniu realistycznego piękna w dobie AI. W ramach akcji zaplanowano wiele aktywacji, m.in. reklamy w aplikacjach randkowych czy współpracę z Martyną Wojciechowską.
O autorze
2 min czytania 2024-09-10

Kampania „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji” lokalnie wspiera globalną kampanię Dove „The Code”, w której marka ogłosiła, że nigdy nie będzie wykorzystywać sztucznej inteligencji do przedstawiania kobiet w swoich reklamach.

Kampania lokalna Dove w Polsce

Tematem przewodnim lokalnej kampanii jest „Prawdziwe piękno w dobie sztucznej inteligencji”. Dove zachęca do debaty nad wpływem sztucznej inteligencji na postrzeganie piękna, ponieważ, jak uważa, w generowanych przez AI obrazach promowane są bowiem nierealistyczne standardy piękna, w których nie ma miejsca na różnorodność i inkluzywność. Jakie działania w ramach kampanii będą miały miejsce w Polsce?

  • Kampania obejmuje głównie działania w digitalu, ale także OOH/DOOH. Po raz pierwszy w Polsce, w czasie trwania kampanii, dokonane zostaną pomiary dotyczące tego, jak DOOH dobudowuje zasięgi do telewizji i digitalu.
  • Wśród niestandardowych działań w kampanii zaplanowano m.in. reklamy DOOH na budynkach Warsaw Presidential Hotel (do niedawna Mariott) oraz Warsaw Spire, „przejęcie” strony głównej magazynu Elle (strona Elle.pl czasowo zostanie zastąpiona nakładką, na której wszystkie zdjęcia będą wygenerowane przez AI), czy reklamę w aplikacjach randkowych. 

  • Część digitalowa kampanii #PrawdziwePiekno uwzględnia m.in. wykorzystanie mediów społecznościowych. Zaplanowano też wiele formatów interaktywnych, które będą pokazywać różnice między prezentacjami piękna generowanymi przez AI a „pięknem według Dove”.
  • Jedną z influencerek biorących aktywny udział w kampanii jest Martyna Wojciechowska, która, w ramach współpracy, wystąpi w programie Onet Rano, programie „Dzień Dobry TVN”.
  • Dodatkowym lokalnym wątkiem w kampanii będzie akcja z Rossmann Polska, w której marka Dove będzie zachęcała kobiety do udziału w rekrutacji prowadzonej w aplikacji (również pod hasłem „prawdziwe piękno”). Wybrane kobiety wezmą udział w sesji zdjęciowej, którą zrealizuje fotografka Zuzanna Krajewska. W oparciu o sesję powstanie wydany w druku artystyczny album, z krótkimi historiami i fotografiami prezentowanych kobiet. 

– Zgodnie z niektórymi przewidywaniami do 2025 roku 90% treści online będzie generowanych przez sztuczną inteligencję. Możemy mieć uzasadnione obawy, że wzrost popularności AI stanowi wyraźne zagrożenie dla dobrostanu i kondycji psychofizycznej zarówno współczesnych, jak i przyszłych pokoleń kobiet. Wraz z rozwojem tej technologii odróżnianie prawdziwego piękna od tego generowanego przez AI będzie stawało się coraz trudniejsze. Przyrzeczenie, że nigdy nie będziemy używać sztucznej inteligencji w naszej komunikacji, jest jedynie pierwszym krokiem. Nie zatrzymamy się, dopóki dla każdej kobiety i dziewczynki piękno nie stanie się źródłem szczęścia, a nie lęku – mówi Joanna Orzechowska, East Europe Marketing Manager & Category Lead w Unilever.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W kampanii #PrawdziwePiekno Dove zachęca do refleksji nad wpływem rozwoju sztucznej inteligencji na standardy piękna. Jak każda nowa technologia, AI ma potencjał stania się tym, czym ludzie będą chcieli, żeby była. Sztuczna inteligencja może odzwierciedlać społeczne uprzedzenia dotyczące reprezentacji kobiet, ale może również działać na rzecz różnorodności i inkluzywności. Dlatego Dove nadal – teraz w dobie AI – zaprasza, by wspólnie rewolucjonizować postrzeganie piękna. W Dove dążymy do takiej przyszłości, w której to kobiety, a nie algorytmy, decydują i określają, jak wygląda prawdziwe piękno. Mierząc się z szansami i zagrożeniami, które pojawiają się w wyniku rozwoju nowych technologii, pozostajemy zaangażowani w ochronę, celebrację i promowanie prawdziwego piękna – dodaje Tadeusz Kuchta, Head of Media & Digital w Unilever Poland.

Akcja #PrawdziwePiekno potrwa do końca października. Za działania mediowe i współpracę z influencerami odpowiada Mindshare Poland. Za pomiary dotyczące tego, jak DOOH dobudowuje zasięgi do telewizji i digitalu odpowiedzialne będą firmy JetLine i Gemius.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS „Piękno nie jest tak toksyczne”. Aktywiści Greenpeace aresztowani po zawieszeniu baneru na siedzibie Unilever

16 aktywistów Greenpeace aresztowano w siedzibie firmy Unilever. Powód? Rozwieszenie olbrzymiego plakatu z hasłem „Piękno nie jest tak toksyczne” na fasadzie budynku. Akcja ma nakłonić firmę Dove do zmniejszenia ilości plastiku wytwarzanego przy produkcji kosmetyków.

PS2 „Piękno się nie starzeje”: kampania Dove na temat presji młodego wyglądu

Firma Dove pokazuje, że pięknym jest się w każdym wieku. Kampania „Piękno się nie starzeje” skupia się na nierealistycznych oczekiwaniach dotyczących wyglądu osób starszych.