„Piękno nie jest tak toksyczne”. Aktywiści Greenpeace aresztowani po zawieszeniu baneru na siedzibie Unilever

„Piękno nie jest tak toksyczne”. Aktywiści Greenpeace aresztowani po zawieszeniu baneru na siedzibie Unilever
16 aktywistów Greenpeace aresztowano w siedzibie firmy Unilever. Powód? Rozwieszenie olbrzymiego plakatu z hasłem „Piękno nie jest tak toksyczne” na fasadzie budynku. Akcja ma nakłonić firmę Dove do zmniejszenia ilości plastiku wytwarzanego przy produkcji kosmetyków.
O autorze
1 min czytania 2024-09-06

Dove to marka kosmetyczna należąca do grupy Unilever. Poza produktami do higieny brand słynie też z sugestywnych, zapadających w pamięć kampanii, w których mowa przede wszystkim o naturalnym pięknie. Aktywiści Greenpeace zwrócili jednak uwagę na coś innego: przy produkcji wielu kosmetyków Dove powstaje bowiem potężna ilość plastikowych odpadów, istotnie wpływających na zanieczyszczenie środowiska naturalnego.

Na froncie budynku, w którym swoją siedzibę ma Unilever, pojawił się więc baner w wymiarach 13×8 metrów, nawiązujący do kultowej akcji Dove „Real Beauty” (pol. „Prawdziwe piękno”). Grafika przedstawia hasło odpowiednio zmienione na potrzeby proekologicznej kampanii: „Real Beauty Isn’t That Toxic” (pol. „Prawdziwe piękno nie jest tak toksyczne”).

Ponadto, aktywiści Greenpeace zabarykadowali się na konstrukcji przypominającej opakowania dezodorantów Dove, które stanęła pod budynkiem Unilever. W typ przypadku tradycyjne logo marki zamieniono na „Dead Dove” (pol. „Martwe Dove”/„Martwy gołąb”).

– Aresztowanie tych aktywistów pokazuje, jak wielcy truciciele, tacy jak Unilever, kryją się za nowymi rządowymi prawami kneblującymi, aby kontynuować swoje destrukcyjne zachowanie. To oni, a nie pokojowi protestujący, powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności – tłumaczy Will McCallum, jeden z dyrektorów wykonawczych Greenpeace UK.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Greenpeace wzywa firmę Unilever do całkowitego wycofania jednorazowego plastiku ze swoich towarów i rozpoczęcie procesu jego ponownego wykorzystania w ciągu najbliższych 10 lat.

PS „Koala burger”: Greenpeace walczy z wylesianiem dzikiej przyrody

Greenpeace Australia walczy z niszczeniem i wylesianiem dzikiej przyrody na rzecz produkcji wołowiny potrzebnej do produkcji kanapek w sieci restauracji McDonald’s. W tym celu pluszowe koale wspięły się na jedną z restauracji w Melbourne. Powstał także… „Koala burger”.

PS2 „Piękno się nie starzeje”: kampania Dove na temat presji młodego wyglądu

Firma Dove pokazuje, że pięknym jest się w każdym wieku. Kampania „Piękno się nie starzeje” skupia się na nierealistycznych oczekiwaniach dotyczących wyglądu osób starszych.