#NMInsights: Cross-Border Commerce Europe: Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe [RAPORT]

 #NMInsights: Cross-Border Commerce Europe: Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe [RAPORT]
Platforma Cross-Border Commerce Europe opublikowała trzecią edycję raportu „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe”. Poznaj najważniejsze wnioski i kluczowych graczy.
O autorze
1 min czytania 2024-09-18

Kluczowe dane rynkowe (przychody, GMV, udział w rynku)

Okazuje się, że obszar handlu online i offline w branżach mody, urody i towarów luksusowych jest wyceniany na 719 mld euro. Oczekuje się, że jego wartość wzrośnie o 2% do 2025 r. W Unii Europejskiej i Wielkiej Brytanii rynek ten osiągnął obroty w wysokości 213 mld euro w 2023 r., z czego 82 mld euro stanowiły obroty transgraniczne. Przewiduje się, że do 2024–2025 r. rynek będzie wart 224 mld euro, co oznacza wzrost o 5%.

Udział handlu internetowego w całkowitym handlu modą i towarami luksusowymi wynosi 27%, a handel internetowy modą i takimi towarami jest wart 145 miliardów euro. Udział handlu online w całkowitym w branży kosmetycznej i luksusowej wynosi 39% i jest wart 68 miliardów euro.

Handel internetowy w branży modowej i luksusowej (145 mld euro) stanowi 62% całkowitego rynku mody, urody i towarów luksusowych online, natomiast handel internetowy urodą i towarami luksusowymi (wartość: 68 mld euro) stanowi 32% całej sprzedaży online. Handel internetowy towarami luksusowymi (39 mld euro) stanowi jego 18%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Amazon na czele sprzedawców modowych online

Raport zawiera również informacje na temat największych sprzedawców internetowych w kategoriach Moda i Uroda. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

RYNEK MODOWY ONLINE

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Amazon,
  • AliExpress,
  • TEMU,
  • eBay,
  • Etsy,
  • Shein,
  • Zalando,
  • Trenyol,
  • Vinted,
  • Cider.

RYNEK URODOWY ONLINE

  • Notino,
  • The Ordinary,
  • Fragrantica.com,
  • Cerave,
  • Oriflame,
  • ELF Cosmetics,
  • Allbeauty,
  • Avon,
  • Byrdie.

Strategie i wyzwania marek w e-commerce

Wśród wymienionych w raporcie „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe” wyzwań, jakie stoją przed markami sprzedającymi online, na pierwszym miejscach znalazły się:

  • ultraszybcy sprzedawcy, tacy jak TEMU czy Shein, którzy wyznaczają nowe potrzeby i trendy wśród konsumentów,
  • rekomendacje celebrytów wraz z rosnącym w siłę znaczeniem mediów społecznościowych, coraz częściej wykorzystywanych jako kanał sprzedażowy, a nie tylko miejsce na reklamę.

Więcej na temat raportu „Top 500 Fashion, Beauty & Luxury Retail Europe” przeczytasz TUTAJ >>

PS NMInsights: Polski rynek e‑commerce będzie wart 192 mld zł w 2028 roku [RAPORT]

Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój”, opracowanego przez Strategy&, dalszy wzrost rynku w Polsce będzie napędzany poprawą funkcjonalności platform zakupowych oraz rosnącym zaufaniem konsumentów do e‑commerce.