Hashtagalek w niezwykłej sesji retro odkrywa piękno odświeżonego Hotelu Arche Nałęczów

Hashtagalek w niezwykłej sesji retro odkrywa piękno odświeżonego Hotelu Arche Nałęczów
W wakacje br. Hotel Arche Nałęczów, dawne Sanatorium Milicyjne, przyjęło pierwszych gości po remoncie. Aby pokazać klimat, który króluje w hotelu, fotograf Aleksander Małachowski wykonał specjalną sesję obiektu w stylu retro.
O autorze
2 min czytania 2024-10-03

Hotel Arche w Nałęczowie był pierwotnie Sanatorium Milicyjnym. Jego budową rozpoczęto w 1983 roku. Pierwotnym inwestorem było Ministerstwo Spraw Wewnętrznych. W latach 90. XX w. budynek był już w stanie surowym zamkniętym, jednak zabrakło funduszy na jego dokończenie i prace zostały przerwane. W 2012 r. budowa trafiła do Agencji Mienia Wojskowego, a w 2020 r. nieruchomość nabyła Grupa Arche, która postanowiła dać mu drugie życie.

Specjalna sesja w stylu retro

Remont i rozbudowa były przeprowadzone z zachowaniem większości pierwotnej struktury budynku, a części nadano nowe funkcje. Zachowano elementy starej tkanki, zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz budynku. Wydawałoby się, że niektóre elementy są niedokończone, ale to właśnie one stanowią świadectwo minionej epoki, którą Grupa Arche chce pokazać młodym pokoleniom.

Fotograf Aleksander Małachowski wykonał sesję w stylu retro, która podkreśla wyjątkowy charakter budynku.

Zachowano charakterystyczne balkony, a brakujące barierki uzupełnione w takim samym, wyrazistym żółtym kolorze.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wykorzystano także elementy, które trzeba było wymienić z uwagi na spełnienie odpowiednich norm. Wykorzystano je jednak w inny sposób, np. stare okna są częścią oświetlenia w restauracji czy dekoracji w salach konferencyjnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek

Pokoje, których jest 308, wyposażone są w meble, przypominające epokę PRL w dobrym wydaniu. Grupa Arche, we współpracy z Fundacją Leny Grochowskiej, udekorowała hotel obrazami i ręcznymi wyrobami ceramicznymi. Ściany zdobią malowidła, których projekty zostały wykonane przez uczniów nałęczowskiego Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Józefa Chełmońskiego. Stylistyką nawiązują do wzornictwa z czasów PRL-u. Meble z wikliny są replikami prac dyplomowych uczniów liceum.

fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek

Części basenowe zdobią ręcznie wykonane mozaiki przez więźniów z zakładów karnych w Siedlcach i Warszawie.

fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek

Elewację budynku wyróżnia mural według projektu jednej z uczennic. W obiekcie dominują kolory żółci, pomarańczy i czerwieni.

fot. Aleksander Małachowski, Hashtagalek

Po okresie przygotowania do rozpoczęcia prac budowlanych oraz po około dwóch lat budowy, w czerwcu br. Grupa Arche otrzymała pozwolenie na użytkowanie obiektu, który w wakacje przyjął pierwszych gości. Były nimi zawodniczki oraz obsługa tegorocznego Tour de Pologne Women. Start wyścigu odbył się spod Arche Nałęczów.

źródło: mat. prasowe Grupy Arche, opracowanie: Agata Drynko, zdjęcia: Aleksander Małachowski, Hashtagalek

PS Wypoczynek z historią w tle, czyli dlaczego hotele powinny podkreślać swoją przeszłość w komunikacji marketingowej

Platformy z możliwością rezerwacji, social media, rankingi różnych magazynów, ale także poczta pantoflowa – korzystamy z różnych podpowiedzi, jeśli chodzi o wybór wymarzonego miejsca do wypoczynku. Ofert jest coraz więcej i każde miejsce ma do zaproponowania inne atrakcje oraz udogodnienia. Nieocenioną wartością jest jednak zawsze HISTORIA, czyli coś, czego nie da się niczym zastąpić.

PS2 „Tak, jak lubisz. Bezpośrednio”: ruszyła kampania wspierająca branżę hotelarską

Kampania „Tak jak lubisz. Bezpośrednio” promuje ideę rezerwacji bezpośrednich w branży hotelowej. Profitroom za jej pomocą chce pokazać, że rezerwacja noclegów bezpośrednio na stronach internetowych ośrodków przynosi szereg korzyści zarówno hotelarzom, jak i podróżującym turystom.