Stowarzyszenie Samaritans wraz z klubem Norwich City FC postanowiło zorganizować minutę rozmów pomiędzy kibicami. Wszystko po to, aby zwrócić ich uwagę na problem, jakim jest odbieranie sobie życia przez Brytyjczyków. Badania pokazują, że samobójstwo na Wyspach Brytyjskich popełniane jest średnio do 90 minut, ale temat ten wciąż nie jest wystarczającą głośno dyskutowany. Akcja odbyła się pod nazwą „Minuta bez ciszy” (org. „A minute unsilenced”).
Miłośnicy piłki nożnej doskonale znają działanie, jakim jest minuta ciszy przed meczami. W ten sposób sportowcy i fani podkreślają powagę wybranych sytuacji, wspominają tych, którzy odeszli albo zwracają uwagę na ważne dla społeczeństwa tematy. Drużyna Norwich City FC postanowiła jednak zamienić minutę ciszy na minutę rozmów. To sposób na to, aby podkreślić, jak ważna jest komunikacja.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Ponad 25 000 widzów na stadionie Carrow Road mogło oglądać, wyświetlające się na olbrzymich ekranach pytania takie, jak „Jak minął tydzień?”. W ten prosty sposób organizatorzy akcji chcieli skłonić ich do przerwania milczenia i nawiązania kontaktu z osobami siedzącymi tuż obok.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
„A minute unsilenced” miała związek z obchodami Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego (10 października). To nie jest pierwszy pomysł członków teamu Norwich City FC, mający zachęcić piłkarzy, trenerów i kibiców do rozmów i poruszania tematu kryzysu psychicznego. W 2023 roku zespół zrealizował kampanię zatytułowaną „Nie jesteś sam” (org. „You are not alone”).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Nowrich City FC