W jaki sposób mówić o tematach trudnych, ale na co dzień pomijanych? Najlepiej w taki, który zwróci uwagę odbiorców. Wie o tym fundacja Petits Frères des Pauvres, która w kampanii „Les inexposés” (pol. „Nienaświetleni”) nagłaśnia problem samotności seniorów. Jak się okazuje, w samej Francji już ponad 2 miliony seniorów żyje samotnie, a 530 000 z nich doświadcza „śmierci społecznej”. Innymi słowy, nie ma żadnego znaczącego kontaktu społecznego.
Aby unaocznić ten problem, w klipie wideo wykorzystano dzieła sztuki autorstwa van Gogha czy Leonarda da Vinci.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Następnie zestawiono je z seniorami będącymi bohaterami spotu i opatrzono napisami w stylu: „Mona Lisa, 521 lat – 7,3 miliona odwiedzających rocznie. Marie-Louise, 84 lata – 0 odwiedzających w ciągu roku”.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Do współpracy Petits Frères des Pauvres zaprosiła też wpływowe osoby, takie jak Stéphane Bern. Wszystko po to, aby nadać sprawie medialne oblicze i dotrzeć do możliwie jak najszerszej publiczności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Poza materiałami wideo publikowanymi w mediach społecznościowych kampania „Les inexposés” obejmuje również telewizję, billboardy klasyczne i cyfrowe, a także internet.