W ten sposób Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego, podlaskie Parki Krajobrazowe i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku chcą nakłonić Polaków do tego, aby sprzątali śmieci pozostawiane w lasach przez nieodpowiedzialnych ludzi i sami nie zanieczyszczali terenów zielonych.
– Chcemy, żeby jak najwięcej osób włączyło się w akcję przeganiania śmieciowych straszydeł z naszych przepięknych lasów. Świadomość i wrażliwość na przyrodę rośnie, lecz o problemie – i rozwiązaniach – warto mówić zawsze – podkreśla Łukasz Prokorym, Marszałek Województwa Podlaskiego.
Zobacz również
Straszydła prezentowane na grafikach to m.in. BU!telka, znowu ona – porzucona opona, czy wydająca tajemniczy szelest niczym duch torebka foliowa.
Kampania przypomina, jak w walkę ze śmieciowymi strachami angażuje się samorząd województwa, podlaskie Parki Krajobrazowe, nadleśnictwa – i jak można się włączyć w ich działania. Zachęca do udziału w trwających inicjatywach – np. głośnej akcji Lasów Państwowych ,,Zabierz5zlasu”. Podpowiada, jak samodzielnie stawiać czoło straszydłom, np. zabierając z lasów śmieci napotkane podczas zbierania grzybów czy zgłaszając nielegalne wysypiska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wykorzystujemy czas Halloween, kiedy marki dwoją się i troją, by błysnąć kreatywnością. Podlaskie kreatywność ma w swoim DNA – więc idziemy o krok dalej i używamy tej dźwigni, by w sposób wyróżniający powiedzieć o czymś naprawdę ważnym – podkreśla Katarzyna Stempniak z agencji White Bits, która zrealizowała kampanię.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Grafiki powstały przy wsparciu sztucznej inteligencji: narzędzia Copilot.
Zdjęcia: mat. pras.