Prowadzi ona użytkownika przez historię stolicy Polski od odzyskania niepodległości w 1918 r., poprzez dwudziestolecie międzywojenne, okres II wojny światowej, aż po odrodzenie miasta po latach totalitarnego zniewolenia. Oczywiście najwięcej miejsca poświęcono historii samego Powstania Warszawskiego i temu, jaką cenę przyszło zapłacić Warszawie i Polsce za pragnienie wolności.
Warsawrising.eu stanowi interaktywne uzupełnienie wystawy „Powstanie Warszawskie 1944”, która od 29 lipca prezentowana jest w berlińskim muzeum Topografia Terroru. Całe przedsięwzięcie, strona internetowa i wystawa to wspólny projekt Fundacji Topografia Terroru w Berlinie i Muzeum Powstania Warszawskiego.
Zobacz również
Głównym wyzwaniem w realizacji strony Warsawrising.eu było stworzenie prezentacji przystępnej dla obcokrajowca. Z tego względu opracowano ją w trzech językach – polskim, niemieckim i angielskim. Nie mniej ważne było jednak przedstawienie treści w interesującej formie.
– Zależało nam, aby strona wspierająca projekt nasz i Fundacji Topografia Terroru była w pewnym sensie przeniesieniem do świata wirtualnego ekspozycji muzealnej, jednak w taki sposób, by można było nie tylko obejrzeć wybrane zasoby muzealne, lecz także przeżyć tę historię. Sądzę, że udało się to znakomicie osiągnąć. Strona wzbudza emocje i można spędzić na niej nawet kilka godzin. Jesteśmy niezwykle zadowoleni z tego, jak profesjonalnie agencja BrightMedia wywiązała się z powierzonego jej zadania – mówi Katarzyna Grabowska, koordynator projektu z ramienia Muzeum Powstania Warszawskiego.
Strona Warsawrising.eu to najważniejszy projekt w dotychczasowym dorobku agencji BrightMedia i z pewnością szczególny. – Przystępując do prac, myśleliśmy o tym, aby historia przedstawiona na stronie była bardziej przeżyciem, a nie zderzeniem z książkowymi faktami. Chcieliśmy stworzyć multimedialną wystawę internetową, a nie zwyczajny serwis. Dzisiaj mogę powiedzieć, że jesteśmy dumni z efektu, jaki osiągnęliśmy. Co ważne, projekt idealnie wpisał się w profil naszej działalności – mówi Łukasz Górka. – Chcemy realizować projekty wizerunkowe, przyciągające uwagę i w pełni wykorzystujące możliwości, jakie daje nam współczesna technologia webowa. Dla nas kreacja to nie tylko design, ale również rozwiązania technologiczne – zaznacza.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Agencja BrightMedia weszła na rynek interactive w styczniu tego roku. Specjalizuje się w wizerunkowej kreacji, produkcji i strategii w obszarze digital. Jej założyciele, Ewa Przybylak i Łukasz Górka, mają wieloletnie doświadczenie w branży. Realizowali kampanie interaktywne i wizerunkowe dla takich marek jak Mercedes, Colgate, Nivea, Loreal, Orange czy Renault. Za kreację odpowiedzialny jest Paweł Rębisz – art director i designer, który w ostatnich latach realizował projekty m.in. dla Inteligo, Skody, Dwutygodnika czy Narodowego Instytutu Dziedzictwa. Sama agencja od momentu powstania zbiera międzynarodowe wyróżnienia za swoje realizacje: dwie nagrody Site of the Day Awwwards i trzy nagrody fwa, ponadto 3 wyróżnienia w serwisie Behance oraz Site of the week przyznane przez brytyjski Web Designer magazine.
Słuchaj podcastu NowyMarketing