Kampania realizowana jest we współpracy z Mazowiecką Kurator Oświaty oraz Fundacją UNAWEZA i projektem MŁODE GŁOWY Martyny Wojciechowskiej. Projekt stanowi odpowiedź na stale rosnący problem uzależnień wśród dzieci i młodzieży.
Zobacz również
– „Nie daj się wymazać” to kampania skierowana do uczniów, do młodzieży, ale też do rodziców, tak naprawdę do nas wszystkich po to, aby zwrócić uwagę i zacząć rozmawiać na temat tego problemu. Stworzyliśmy kampanię społeczną, bo statystyki o uzależnieniach wśród młodzieży są zatrważające. To pokazuje, że musimy zacząć rozmawiać, żeby uwrażliwić wszystkich na to zjawisko. Hasło kampanii „Nie daj się wymazać” to jednocześnie apel do młodych, aby nie dali wymazać swojej przyszłości i nie dali się pozbawić marzeń. W momencie podejmowania decyzji dokonywali dobrego wyboru – na konferencji prasowej tłumaczył Wojewoda Mazowiecki Mariusz Frankowski.
Kampania „Nie daj się wymazać” skierowana jest zarówno do nauczycieli, jak i do rodziców i nastolatków, których może dotknąć temat uzależnień. Aby zapobiegać temu problemowi, twórcy akcji położyli szczególny nacisk na edukację, organizując m.in. spotkania online ze specjalistami w dziedzinie uzależnień.
W promocję akcji „Nie daj się wymazać” włączyły się osoby znane z mediów społecznościowych, radia czy telewizji, a wśród nich m.in. Martyna Wojciechowska (podróżniczka, aktywistka, dziennikarka, osobowość medialna), Karolina Witaszek (tiktokerka, mogąca pochwalić się 2 mln obserwujących) i Agata Młynarska (dziennikarka). Głównym elementem akcji w mediach społecznościowych jest spot wideo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Promocja materiału edukacyjnego odbędzie się na Instagramie, Facebooku oraz YouTube Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego. W ramach kampanii został utworzony profil na TikToku, który pozwoli skutecznie dotrzeć do młodych osób, stanowiących większość użytkowników tej aplikacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania te wspierane są przez kampanię performance marketingową, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców na terenie województwa mazowieckiego i zwiększyć ich świadomość na temat zagrożeń związanych z uzależnieniami.
Plakat oraz spot kampanii będą również wyświetlane na dworcach Polskich Kolei Państwowych w całym kraju.
W ramach akcji został przeprowadzony również wywiad, w którym psychoterapeuta Robert Rutkowski oraz dziennikarz Robert Feluś podejmują temat uzależnień, stojących za nimi wyzwań i presji społecznej, z którą mierzy się młodzież. Materiały będą przekazywane do szkół, jako narzędzie dla nauczycieli i wychowawców wzmacniające kompetencję i wiedzę – o tym, jak rozmawiać i na co zwracać uwagę w codziennym kontakcie z młodymi ludźmi oraz jak rozpoznać niepokojące sygnały i zapobiegać uzależnieniom.
Za realizację całej kampanii odpowiedzialna jest agencja oLIVE media.
Zdjęcie główne: mat. pras./YouTube