„Shopping basket voting”: WWF Japan wykorzystuje koszyki zakupowe do odpowiadania na pytania związane z ekologią

„Shopping basket voting”: WWF Japan wykorzystuje koszyki zakupowe do odpowiadania na pytania związane z ekologią
WWF Japan w akcji „Shopping basket voting" zaangażowało klientów zwracających koszyki zakupowe w marketach i zadało im pytania związane z dbaniem o środowisko.
O autorze
1 min czytania 2024-11-12

WWF Japan uruchomiło inicjatywę, w której klienci odpowiadali na pytania za pomocą koszyków zakupowych. Mogli wybrać opcję „tak” lub „nie”. Pytania były związane z dbaniem o środowisko. Jedne z przykładowych pytań brzmiały: „czy popierasz dodanie drzwi do chłodziarek w celu oszczędzania energii” lub „czy jesteś za usunięciem plastikowych tacek z opakowań mięsa”.

Wdrożenie mechanizmu głosowania za pośrednictwem koszyków zakupowych ma dać możliwość kupującym wpłynąć na praktyki sklepów, nie wymagając przy tym od nich dużego wysiłku.

Pierwsze efekty akcji

Dobrą wiadomością jest, że pojawiły się już pierwsze pozytywne efekty akcji. Przykładowo, w sklepach Mirai oraz Katsushika Shiratori po tym, jak większość (72,3%) konsumentów odpowiedziała „tak” na pytanie związane ze zmianą sposobu pakowania mięs, tacki wymieniono na inną formę opakowania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Podobnie w przypadku pytania „Czy nie byłoby miło mieć specjalny kącik, w którym można od razu zobaczyć produkty, których sprzedaż trafia do darowizn oraz produkty przyjazne dla środowiska?” na „tak” odpowiedziało 69,4% konsumentów, w związku z czym w sklepach pojawiły się tego rodzaju regały.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Czy japońscy konsumenci chcą żyć eko

WWF Japan, wraz z rozpoczęciem akcji „Shopping basket voting”, podjęło współpracę z Uniwersytetem Prefektury Shiga. Wynikiem kooperacji jest podjęcie badań, w których zostaną podsumowane odpowiedzi konsumentów, ale także zweryfikowana zostanie skuteczność zaproponowanej przez WWF inicjatywy. W ten sposób organizacja chce sprawdzić czy japońscy konsumenci chcą żyć ekologicznie.

Zdjęcia: WWF

PS Federacja Polskich Banków Żywności: 45% Polaków wyrzuca jedzenie [RAPORT]

PS2 „The Climate Games”: podczas igrzysk WWF przypomina niechlubne rekordy związane ze zmianą klimatu